Eenzame wandelaar

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Marja
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Eenzame wandelaar

Bericht door Marja » ma jun 17 2013 2:19 pm

Deze foto heb ik laatst genomen in een park bij mij in de buurt.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Afbeelding

Groet
Marja

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Eenzame wandelaar

Bericht door JacTrum » ma jun 17 2013 2:32 pm

Hij is een tikkie te donker. Dat maakt hem nog somberder dan hij al is. Verder doet een foto van een eenzame wandelaar tussen de bomen het altijd goed.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » ma jun 17 2013 2:50 pm

Dank je JacTrum
Nu was het een sombere dag,toen ik hem nam.
Maar de foto had inderdaad wel wat lichter gekund.

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » ma jun 17 2013 9:05 pm

Wat mij als eerste opvalt is het ietwat vreemde formaat. JE hebt hem vierkant bijgesneden, vindt ik persoonlijk in deze niet staan, een normale panorama had beter gepast denk ik. Maar goed, de foto. Zoals de voorganger al zij, hij oogt donker. De persoon in kwestie is bijna zwart wat het bekijken lastig maakt. Ik denk als je een paar meter dichterbij was gaan staan en de persoon wat meer in beeld had gebracht je foto wat sprekender was geweest. Nu is de man meer een geheel met de omgeving, dichterbij zou de persoon duidelijker als los onderdeel naar voren zijn gekomen.

Zeker geen slechte foto. Als je de foto wat oplicht zal het al een ander beeld geven, wat al meteen wat frisser een uitnodigender oogt denk ik.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Valiant
Forumlid
Forumlid

Bericht door Valiant » ma jun 17 2013 10:10 pm

De bomen wijken van het pad en samen met de vragen die je kunt stellen over de persoon is dat het interessante aan deze foto. De linkerkant voegt wat mij betreft niet veel toe. Het is wat donker maar als je van somber spreekt dan past het bij de foto.

Aangezien je toestaat om je foto's te bewerken heb ik dat gedaan, omdat ik er direct iets in zag (doe ik anders nooit). Zelf in dit kleine jpeg bestandje lijkt er nog detail in de man zijn jas te zitten dus het origineel wat lichter maken in de donkere delen zoals anderen hier voorstellen kun je zo proberen.

Als je wilt dat ik het weghaal dan doe ik dat meteen.

Afbeelding
The best camera is the one you have with you...

swimmer
Forumlid
Forumlid

Bericht door swimmer » ma jun 17 2013 10:39 pm

Ik denk het heeft ook ermee te maken dat de wandelaar op het 'verkeerde' punt is vastgelegd - tussen bomen en gras in. Was het niet beter geweest om hem of een paar stapjes eerder vastgelegd te hebben en het foto in een staande formaat te croppen waardoor de 'kleinheid' van de wandelaar/mens tussen deze machtige bomen meer beklemtoond wordt? Of zoals Remco aangaf hem juist nog een paar stappen naar voren te laten lopen waardoor de pad ook achter hem te zien is ?

Het zijn maar gedachten ... ;-)
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » di jun 18 2013 9:46 am

Remco v/d Sanden schreef:Wat mij als eerste opvalt is het ietwat vreemde formaat. JE hebt hem vierkant bijgesneden, vindt ik persoonlijk in deze niet staan, een normale panorama had beter gepast denk ik. Maar goed, de foto. Zoals de voorganger al zij, hij oogt donker. De persoon in kwestie is bijna zwart wat het bekijken lastig maakt. Ik denk als je een paar meter dichterbij was gaan staan en de persoon wat meer in beeld had gebracht je foto wat sprekender was geweest. Nu is de man meer een geheel met de omgeving, dichterbij zou de persoon duidelijker als los onderdeel naar voren zijn gekomen.

Zeker geen slechte foto. Als je de foto wat oplicht zal het al een ander beeld geven, wat al meteen wat frisser een uitnodigender oogt denk ik.
Wat dichterbij gaan staan had ik kunnen doen,maar aangezien ik nog niet zo'n held ben om mensen te fotograferen,ben ik niet dichterbij gaan staan.
Ik zag, dat die man het niet zo leuk vond,dat ik hem wilde fotograferen en dus was ik al blij, dat ik de foto kon nemen.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » di jun 18 2013 9:51 am

Valiant schreef:De bomen wijken van het pad en samen met de vragen die je kunt stellen over de persoon is dat het interessante aan deze foto. De linkerkant voegt wat mij betreft niet veel toe. Het is wat donker maar als je van somber spreekt dan past het bij de foto.

Aangezien je toestaat om je foto's te bewerken heb ik dat gedaan, omdat ik er direct iets in zag (doe ik anders nooit). Zelf in dit kleine jpeg bestandje lijkt er nog detail in de man zijn jas te zitten dus het origineel wat lichter maken in de donkere delen zoals anderen hier voorstellen kun je zo proberen.

Als je wilt dat ik het weghaal dan doe ik dat meteen.

Afbeelding
Zo is de foto wel mooier,Valiant en dus laat die foto maar lekker staan.
Misschien moet ik wat meer mijn foto's in zwart-wit zetten,om te kijken of dat wat is.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » di jun 18 2013 9:52 am

swimmer schreef:Ik denk het heeft ook ermee te maken dat de wandelaar op het 'verkeerde' punt is vastgelegd - tussen bomen en gras in. Was het niet beter geweest om hem of een paar stapjes eerder vastgelegd te hebben en het foto in een staande formaat te croppen waardoor de 'kleinheid' van de wandelaar/mens tussen deze machtige bomen meer beklemtoond wordt? Of zoals Remco aangaf hem juist nog een paar stappen naar voren te laten lopen waardoor de pad ook achter hem te zien is ?

Het zijn maar gedachten ... ;-)
Het zijn goede gedachten,swimmer.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”