TT-ASSEN
- PvGessel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
TT-ASSEN
Ik heb van mijn kameraad een uitnodiging gekregen voor de komende TT van Assen. We zitten in een Vip box bij de Geert Timmer bocht. Het laatste gevecht voor de eindstreep. Je zit daar redelijk dicht op de baan maar helaas wel vanaf een hoog punt. Ik wil daar met mijn D7000 en 70-200 f/2.8 VRII wat mooie platen schieten. Er vanuit gaande dat het redelijk weer zal zijn wat zijn zo`n beetje de sluitertijden om te pannen met onscherpe achtergrond? Wie heeft er tips?
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
- DannySan
- Clublid
Re: TT-ASSEN
Ik denk dat dat meer een kwestie van 'trial and error' zal zijn?
Afhankelijk of de motoren een bocht induiken, in de bocht zijn of er uit 'knallen'; en de weersomstandigheden...
Ik zou niet weten of je dat vooraf al kunt 'vaststellen'; ben wel benieuwd naar je foto's!
Afhankelijk of de motoren een bocht induiken, in de bocht zijn of er uit 'knallen'; en de weersomstandigheden...
Ik zou niet weten of je dat vooraf al kunt 'vaststellen'; ben wel benieuwd naar je foto's!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou beginnen met een sluitertijd rond 1/125sec en VR op On/Normal. Vervolgens proberen de sluitertijd stapsgewijs te verlagen tot bijvoorbeeld 1/60sec. Ik heb zelf geen ervaring met motoren, daarom onderstaand voorbeeld met een D2x, 70-200mm VR1 op f/6.3 1/80sec ISO 250.

Jur
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hoi Peter
Ga op een viaduct staan waar auto,s onderdoor gaan en dan pannen.
Zo kun je mooi oefenen,je heb nog 13 dagen.
Veel plezier daar,en laat de beelden maar hier zien.
Gr Rob
Ga op een viaduct staan waar auto,s onderdoor gaan en dan pannen.
Zo kun je mooi oefenen,je heb nog 13 dagen.
Veel plezier daar,en laat de beelden maar hier zien.
Gr Rob
- ROLANDPHOTO
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- PvGessel
- Forumlid
Iedereen bedankt voor het reagerenROLANDPHOTO schreef:Ja,en ga even de grens over,hier rijden ze niet zo hard op de snelweg.
@Rolandphoto; Da's 'n goeie tip Roland. Ga je met mij mee dan naar Duitsland? Jij hebt ook een leuk lensje daarvoor.
M.v.g Peter.
- PvGessel
- Forumlid
Jur da's een mooi voorbeeld en gaat zeker ook erg hard. Ik heb vandaag vernomen dat ik vanaf het dak van de Vip-box maar ook vanaf de grond kan fotograferen. Tevens gaat mijn maat proberen om speciale kaarten te regelen voor in de pitboxen. Dat is hem tot nu toe nog elk jaar gelukt en hopelijk dit jaar weer. Zal zeker foto's plaatsen als ze de moeite waard zijn tenminste.Jur schreef:Ik zou beginnen met een sluitertijd rond 1/125sec en VR op On/Normal. Vervolgens proberen de sluitertijd stapsgewijs te verlagen tot bijvoorbeeld 1/60sec. Ik heb zelf geen ervaring met motoren, daarom onderstaand voorbeeld met een D2x, 70-200mm VR1 op f/6.3 1/80sec ISO 250.

M.v.g Peter.