DannySan schreef:Als ik het eindresultaat zie, vind ik het 'beter' dan je start; maar ik vind de verhouding 'licht op de zandberg op de voorgrond' en 'de lucht' verkeerd om eigenlijk.
Ook vind ik de bergen in de verte nog wat 'vaag' (er mist wat detail/punch, net als in de lucht); wellicht is daar nog wat detail terug te halen?
Ik zie niet of jouw foto's ook bewerkt mogen worden, anders wil ik daar met LR ook nog wel eens een poging aan wagen als ik thuis ben vanavond.
Jij ook bedankt voor het reageren, Danny. Voor wat betreft de verhouding tussen voorgrond en lucht heb je ook wel gelijk, maar er is hier niet echt een hoofdonderwerp, of misschien zijn het ze wel allebei. Ik wilde namelijk een flink gekleurde lucht hebben, en eigenlijk ook de kleur van de duin op de voorgrond nog optrekken. Die laatste kan wel wat minder, en ik ga de 'structuur', die met NIK Color Efex flink opgetrokken is, iets terugbrengen (als ik de tijd vind

). De bergen op de achtergrond, is eigenlijk een hoge duin (een meter of 60 hoog) vlakbij het dorpje Wissant, wat zelf ongeveer 20 kilometer onder Calais ligt (bij helder weer zie je aan de overkant Dover liggen). Er liggen daar een groot aantal bunkers uit de 2de Wereldoorlog op het strand. Op zijn kop en intussen flink uit elkaar gevallen, ondanks de muren van 1 meter dik en de wapening... In die duin zit eigenlijk maar weinig detail, want het is één groot weiland. Wellicht kan ik de belichting ervan wat opschroeven, zodat ze er wat meer uitspringen.
Van mij mag je naar hartelust met LR in het origineel rommelen, hoor. Geen probleem. Als je wilt kan ik je zelfs nog wel aan de NEF helpen, stuur me dan een mailtje (robbakelaar at gmail dot com). Lijkt me leuk om te zien wat iemand anders met zo'n foto doet!
Rob