Europeanen genaaid met prijs Adobe Creative Cloud

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
dogo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Europeanen genaaid met prijs Adobe Creative Cloud

Bericht door dogo » wo jun 26 2013 5:56 pm

Europeanen worden door Adobe getild met de nieuwe Creative Cloud-software. Creative Cloud is een abonnementsmodel waarbij per maand betaald moet worden, om alle Adobe-producten zoals Photoshop te kunnen gebruiken.
Europese gebruikers moeten namelijk veel dieper in de buidel tasten dan Amerikanen. Om precies te zijn betalen Europeanen 284,15 euro per jaar meer, voor exact dezelfde dienstverlening.
Alternatief
Totdat Adobe wijzigingen doorvoert heeft Techzine een alternatief, je kan namelijk gratis een Amerikaans adres aanvragen bij Shipmymail.com, zij bieden de mogelijkheid om ontvangen post in te scannen en te e-mailen voor 2 dollar per keer.
Eenmaal in het bezit van zo'n adres, kan je een nieuw Adobe Creative Cloud-account aanmaken met een woonplaats in de Verenigde Staten. Zo kan je een abonnement afsluiten voor het bedrag van 50 dollar (37,81 euro) per maand. Het is een kleine omweg, maar wel een zeer lucratieve. Daar kan geen kortingssite of coupon tegenop!

Lees hier het volledige artikel (Techzine).
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Europeanen genaaid met prijs Adobe Creative Cloud

Bericht door jantom » wo jun 26 2013 6:31 pm

Adobe is een door mij zeer gerespecteerde softwareontwikkelaar.

Maar met wat zij nu voor ogen staat, doe ik niet mee. Ik heb voldoende aan de software die ik heb. Photoshop (één van hun producten) is prachtig - ik gebruik echter minder dan 1% van alle mogelijkheden (dit even met mijn natte vinger in The Cloud berekend).

Leuk dat Cloud-gebeuren maar het gaat aan mij voorbij. Ik heb het niet nodig en ben ook faliekant tegen dit soort abonnementen.. Als er meer zijn die hetzelfde denken komt alles weer goed. Maar ieder mag dit voor zich uitzoeken.

Photoshop 4 is mij eigenlijk al goed genoeg (met Windows XP) en Office 95 (wat anders - van Microsoft) is voor mij ook eigenlijk voldoende. Dat kan zelfs onder Windows 98 draaien en misschien wel onder W95. Ik doe niet meer mee met de jacht naar nwe software en hoop nooit gedwongen te worden om toch te upgraden...

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » wo jun 26 2013 6:56 pm

Op zich goede software. Maar, Lightroom 4 en Elements 7 is voor mij ruim voldoende, Premiere 4 op mijn computer wordt zeer zeldzaam gebruikt voor de paar video's die ik maak met mijn Handycam. Dat "Cloud" gedoe gaat aan mij ook helemaal voorbij.
En wat dacht je hiervan Adobe Creative Cloud has been hacked, less than a month after it went live
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » wo jun 26 2013 7:39 pm

Dogo

Ik had ook Première versie 5.5 en de volgende versie van 5 maar kon er nooit mee overweg... Windows 98-tijdperk. Dure videocapturekaart en dito software....

Op een gegeven ogenblik moet het toch wel goed zijn.. Als een nieuw programma niet echt nodig is maar wel een nieuw besturingssysteem vereist houdt het op. Ik ben falikant tegen nieuwere besturingssystemen die een duur aangeschaft programma ongeschikt maken. Er zijn een aantal zaken waar ik gelukkig nog fel in kan zijn maar ik schiet er niets mee op.

Mijn zoon had er ook erge last van (autospelletjes). Op een gegeven moment kon mijn zoon kiezen uit drie computers - afhankelijk van het spel dat hij wilde spelen. Uiteindelijk koos hij toch voor de mooie graphics.
Het wordt hier een museum met Voodoo II-kaarten en was dies meer zij. Maar we hadden het over Cloud...

frankreiz
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door frankreiz » do jun 27 2013 6:05 pm

Wellicht een tip. Studenten korting.

Heb vorige week een adobe pakket (compleet) aangeschaft voor mijn dochter voor €19,- P/mnd. Mooie hiervan is dat je het op 2 PC's kan draaien. Zelfs 1 op een windowsPC en 1 op een Mac. Dus paps profiteert hier ook weer van.
Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV

iJoost

Bericht door iJoost » do jun 27 2013 6:34 pm

Dat was bij alle eerdere versies ook al zo. Maar inderdaad niet op de twee verschillende OSsen, da's nieuw.

Het grootste nadeel van het per maand model vind ik zelf dat je niet meer bij je PSD-files kunt als je besluit te stoppen met betalen. Plus dat het bottom line domweg duurder is. Maar goed die discussie hebben we elders al uitgebreid gevoerd... ;-)

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 17&t=47684" onclick="window.open(this.href);return false;

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » do jun 27 2013 11:36 pm

dogo schreef:Europese gebruikers moeten namelijk veel dieper in de buidel tasten dan Amerikanen. Om precies te zijn betalen Europeanen 284,15 euro per jaar meer, voor exact dezelfde dienstverlening
Ik zit al 20 jaar in software-verkoop bij amerikaanse beursgenoteerde bedrijven en kan je vertellen dat dit (helaas) heel normaal is.

Amerikaanse CFO's denken in dollars en willen geen valuta-risico's in hun planning en beurs-voorspelling lopen. Betrouwbare omzetprognoses zijn zo'n beetje het belangrijkste voor een goed beursnotering. Vandaar dat 1 a 2 keer per jaar (afhankelijk van de wisselkoers stabiliteit) een vaste wisselkoers wordt vastgesteld voor de internationale organisatie met daarin een ruime veiligheidsmarge.
De europese verkoopprijs wordt natuurlijk (meestal) niet 1 a 2 keer per jaar aangepast en heeft dus voor de europese verkoop-organisatie weer een risico-opslag voor de toekomstige door het hoofdkantoor vastgestelde wisselkoersen.

Het einde van het liedje is voor de uiteindelijke klant een groot verschil in prijs.

Ik maak het wel eens mee dat grote internationale (zakelijke) klanten menen slim te zijn door hun software-licenties centraal in de US af te nemen, maar daarmee kunnen ze dan de ondersteuning door de lokale organisatie vaak vergeten, aangezien die er dan geen financieel voordeel van hebben. Deze klanten doen dat dan ook vaak maar 1 keer.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door ElRonno » za jun 29 2013 11:14 am

frankreiz schreef:Heb vorige week een adobe pakket (compleet) aangeschaft voor mijn dochter voor €19,- P/mnd. Mooie hiervan is dat je het op 2 PC's kan draaien. Zelfs 1 op een windowsPC en 1 op een Mac. Dus paps profiteert hier ook weer van.
Het goedkoop krijgen is niet zo moeilijk. Het mogen gebruiken wel. Lees de voorwaarden van de studentenkorting nog eens goed door. Paps mag het niet gebruiken, zeker niet voor commerciële activiteiten!

frankreiz
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door frankreiz » za jun 29 2013 3:55 pm

Nou, ik denk dat Pap's hier niet echt zenuwachtig van gaat worden. Zijn al te veel regeltjes en voorwaarden waaraan ik me moet houden.
Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za jun 29 2013 4:02 pm

De eerste zet is een kopersstaking. Dat "gereedschap" zou vaker gehanteerd moeten worden.

Dat meen ik serieus... :o

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » vr jul 05 2013 5:07 pm

Adobe heeft blijkbaar in de gaten dat het zo niets wordt. Vandaag ontvingen wij per post een aanbieding voor het gehele pakket Adobe Creative Cloud voor € 24,59 per maand. Maar ja, wij hebben niet zoveel aan dat totale pakket, Photoshop zou genoeg zijn en dat kost ....... inderdaad ook € 24,59 per maand.... Voor mensen die het hele pakket gebruiken is het wel een voordeel, want dat kostte aanvankelijk € 61,49.

Groet,

Jan en Yuul :D
Laatst gewijzigd door Jan en Yuul op vr jul 05 2013 6:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

Jan en Yuul
Clublid
Clublid

Bericht door Jan en Yuul » vr jul 05 2013 5:20 pm

Nog even verder kijkend (dan de neus lang was) . ook de andere prijzen zijn voordeliger! Zie: https://creative.adobe.com/plans?plan=o ... ngid=KFTWD" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Jan en Yuul :D
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

iJoost

Bericht door iJoost » vr jul 05 2013 7:10 pm

Dat zijn de actieprijzen voor het eerste jaar. Die gelden alleen als je al een licentie hebt voor een eerdere versie.

Die stonden er vanaf het begin al. Zie ook het andere draadje. ;-)

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » wo aug 21 2013 9:55 am

Voor veel mensen is zelfs 'huren' via de cloud, zoals Adobe haar producten tegenwoordig aanbiedt ook een onhaalbare optie. Het enigste voordeel in mijn ogen is dat je als gebruiker steeds de meest actuele versie hebt. Adobe is tot deze stap gekomen om te voorkomen dat er illegale kopieën van de software gemaakt blijven worden. Op zich een slimme zet, maar ik denk dat men hierdoor heus niet meer nieuwe klanten zal trekken. Voor velen is de huidige versie (CS6), die pas vorig jaar is uitgekomen meer dan voldoende. Bovendien zijn er nog complete volksstammen die nog werken met CS3 en hoger. Adobe heeft overigens vorig jaar besloten om de Creative Suites waarvoor ze géén ondersteuning meer bieden gratis op internet te zetten. Op deze manier heb ik Photoshop CS2 gedownload in de aanloop naar CS6 waarvoor ik op dat moment nog aan het sparen was. Maar voor wie enkel een foto wil verkleinen, en af en toe simpele bewerkingen wil maken, en hiermee niet terechtkan in Photoshop Elements, en ook niet wil investeren in Lightroom kan dus overwegen om de gratis versie van CS2 te downloaden.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

iJoost

Bericht door iJoost » wo aug 21 2013 10:07 pm

Die versie is niet gratis. Ze controleren alleen niet meer met behulp van product activatie of je ook echt een licentie hebt.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”