Hallo allemaal!
Ik ben een trotse bezitter van een Nikon D90 en overweeg om de Nikon D3100 aan te schaffen als 2e camera.
Omdat ik ruim in het glaswerk zit, vroeg ik mij af of de D3100 daar ook vlot mee weet om te gaan?!
Ik doel dan bijvoorbeeld op een 50mm/F1.4 en bijvoorbeeld de 90 mm/F2.8 van Tamron bijvoorbeeld (macro).
Mijn doel is trouwens om de D90 voor het serieuzere werk te blijven gebruiken (portretten, bruiloften etc.).
De D3100 wil ik gaan gebruiken voor dagtochten (oa. dierentuin, stedentrip) en straatfotografie.
Graag lees ik jullie ervaringen over de combinatie Nikon D3100 met goed glaswerk (lichtsterke primes).
In mijn achterhoofd heb ik ook eventueel de aanschaf van een Nikon D5100 maar ik vraag mij af wat daar de meerwaarde van is als je in het bezit bent van goede objectieven en niet groter afdrukt dan 40x60 cm.
Bij voorbaat enorm bedankt voor alle bruikbare tips!!
Groetjes van necer27
Ervaringen Nikon D3100 gevraagd
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Ervaringen Nikon D3100 gevraagd
Beste N,
Ik denk dat jouw idee op een teleurstelling zal uitlopen.
Bedenk ook dat de meeste kameras "onder" de D90 een AF-S lens nodig hebben voor autofocus.
Bovendien kan het verschil in bediening/ergonomie je dwars gaan zitten.
Op de site van Hans Braakhuis staan vergelijkingen tussen de meeste Nikon digi-slr's (google Nikon Hans).
Je kan natuurlijk ook bij nikon.nl de pdf handboeken ophalen, en wachten op een rij regenachtige middagen.
Groeten, Gijs
Ik denk dat jouw idee op een teleurstelling zal uitlopen.
Bedenk ook dat de meeste kameras "onder" de D90 een AF-S lens nodig hebben voor autofocus.
Bovendien kan het verschil in bediening/ergonomie je dwars gaan zitten.
Op de site van Hans Braakhuis staan vergelijkingen tussen de meeste Nikon digi-slr's (google Nikon Hans).
Je kan natuurlijk ook bij nikon.nl de pdf handboeken ophalen, en wachten op een rij regenachtige middagen.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op vr jun 28 2013 10:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Elhart
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
hallo Necer27 ik ben in het bezit van een D3100 (mijn eerste dslr) en je kan hier beste foto's mee maken.
ik gebruik zelf meestal de 18-200 mm lens van sigma. maar heb pas een 50mm 1.4 lens aangeschaft en dit werkt perfect.
zie ook de 2 laatste foto's bij flickr.
http://www.flickr.com/photos/elh-art/" onclick="window.open(this.href);return false;
succes Ellen
ik gebruik zelf meestal de 18-200 mm lens van sigma. maar heb pas een 50mm 1.4 lens aangeschaft en dit werkt perfect.
zie ook de 2 laatste foto's bij flickr.
http://www.flickr.com/photos/elh-art/" onclick="window.open(this.href);return false;
succes Ellen
D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik heb ook een D90 nu iets van 30 maanden
overweeg ook een tweede body.
maar dat zal zeker geen D3100 worden, sensor leverd veel te weinig winst op( iso bereik) en verder alleen maar nadelen.
De D5100 is m.i. een mooie aanvulling duidelijke sensor winst bij hogere iso, klap lcd scherm wat soms handig is.
en onder de 400 euro te koop.( bied dus iets extra's t.o.v. mijn D90 cq compenseerd het zwakke punt )
al mijn objectieven( 4 stuks) hebben af-s heb ik bewust zo gedaan om deze op een D 3/5 xxx te kunnen gebruiken.
groet
Bert Harry
overweeg ook een tweede body.
maar dat zal zeker geen D3100 worden, sensor leverd veel te weinig winst op( iso bereik) en verder alleen maar nadelen.
De D5100 is m.i. een mooie aanvulling duidelijke sensor winst bij hogere iso, klap lcd scherm wat soms handig is.
en onder de 400 euro te koop.( bied dus iets extra's t.o.v. mijn D90 cq compenseerd het zwakke punt )
al mijn objectieven( 4 stuks) hebben af-s heb ik bewust zo gedaan om deze op een D 3/5 xxx te kunnen gebruiken.
groet
Bert Harry
Houd hier rekening mee.
In je D90 zit een aandriving voor je AF.
In een D3100 zit dus GEEN aandriving voor je AF, ook NIET in de D3200.
Laat ook eens je oog vallen op de D7000.
Volgens mij zit daar wel de aandriving in voor de AF.
In je D90 zit een aandriving voor je AF.
In een D3100 zit dus GEEN aandriving voor je AF, ook NIET in de D3200.
Laat ook eens je oog vallen op de D7000.
Volgens mij zit daar wel de aandriving in voor de AF.