Weergave functie Hoge lichten

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Weergave functie Hoge lichten

Bericht door ben42 » za jun 29 2013 3:00 am

Miste de reacties op de tweede en derde pagina. Dus mijn reactie is ondertussen een beetje overbodig geworden. Sorry
MauritsD schreef: Dat is dus niet zo. Bij de D7000 knippert er ook altijd 1 v.d. 4 als je bij RGB histogram de hoge lichten wilt kunnen zien
Volgens mij identiek aan wat jij bij je D600 beschrijft
Ik heb ook even mijn 7000 erbij gepakt.
En ik heb vier knipperen de standen en een vijfde stand waarbij niet knippert.

RGB knippert dat overbelichte delen voor ieder kleur worden weergegeven.
R knippert dat overbelichte delen van rood worden weergegeven.
G knippert dat overbelichte delen van groen worden weergegeven
B knippert dat overbelichte delen van blauw worden weergegeven.
Niets knipperts Highlight worden niet weergegeven. (Alleen bij de histogram pagina)

Switchen tussen deze modes kan bij de 7000 door het minus/matrix knopje in te drukken en dan het 'D' pad naar links of rechts te drukken. (Na vijf keer drukken bij je weer bij het 'begin')

Als die bij de 600 ook zo werkt kun je volgens mij ook wisselen tussen die standen en is er dus ook een stand waarbij de letterjes niet knipperen en eventuele highlights niet knipperend worden weergegeven. Bij de 7000 staat in beeld hoe je de verschillende modussen kunt kiezen.

Knipperen is alleen een aangave van welke selectie je hebt gemaakt. (RGB of R of G of B).
Niet dat er ook daadwerkelijk iets is overbelicht.
Wat er overbelicht is wordt in zwart knipperend weergegeven in de foto die je hebt gemaakt.

Overigens als ik inzoom verdwijnt zowel het knipperen in beeld als de weergave van de RGB/R/G/B
letters

Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”