Er zal gefeest worden vanavond, de viering van 200 jaar Pride and Prejudice zal in stijl plaats vinden en hiervoor stapt men terug in de tijd naar 1813, het jaar waarin Jane Austen haar 'own darling child' gepubliceerd zag worden.
De gasten in hun fijnste Regency kleding bewegen zich sierlijk over de dansvloer, begeleid door de musici op hun historische instrumenten en op aanwijzingen van Anne Daye en Maria Angad Gaur, experts op het gebied van historische dansen.
Tussen de dansen door kan men even op adem komen tijdens de voordrachten van teksten uit Pride & Prejudice.
4 Dagen voor het bal kreeg ik de uitnodiging of ik zin had om deze avond vast te leggen. Ik ben helemaal niet bekend met Jane Austen dus dan is Google al snel je beste vriend om een indruk op te doen van datgene wat je te wachten staat. Wat je natuurlijk niet proeft dat is de sfeer. De vrolijkheid en hartelijkheid van de gasten op deze avond was geweldig. Ik heb er bijzonder genoten.
Om jullie een indruk te geven van deze avond hierbij enkele beelden.
1. De gasten arriveren
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8. Tussen de dansen door kan men even op adem komen tijdens de voordrachten van teksten uit Pride & Prejudice.
9. Anne Daye (links) en Maria Angad Gaur (rechts), experts op het gebied van historische dansen observeren en geven aanwijzingen
10. Op zo'n historisch bal ontbreekt de iPhone niet

11.
12.
13. De avond wordt in een kring afgesloten met een gezamenlijk lied
14. En ook een bedankje voor de fotograaf