Spelen met een nieuwe camera
- Hilda
 - Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
 - Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Spelen met een nieuwe camera
Oh oké, ik dacht omdat het plaatje ...   .  contactjes liet zien dit een CPU objectief was. Ik wor dniet gehinderd door enige kennis  

Niet iedere foto laat zich maken.
						- Hilda
 - Forumlid

- Ervaringsniveau: ****

Ehhh workflow?? Ik neem aan dat je bedoeld dat je meer aan nabewerking moet doen?jvdk schreef:Heb je deze onscherpte met alle foto's (dus ook met andere lenzen)?
Weet wel dat ik na de overstap van D90 naar D7000 mijn workflow moest aanpassen omdat ik redelijk veel meer moest gaan verscherpen in de nabewerking.
Ik heb nog niet alle lenzen uit geprobeerd. De Sigma 50-500 ligt bij de fabrikant voor een up-date,de Tokina 12-24 moet ik nog uitproberen. De Nikon 24-85 geeft goede foto's
Niet iedere foto laat zich maken.
						- pveenstra
 - Clublid

- Contacteer:

Een foto die niet goed is gefocused kan je toch niet met nabewerken weer scherper maken?jvdk schreef:Heb je deze onscherpte met alle foto's (dus ook met andere lenzen)?
Weet wel dat ik na de overstap van D90 naar D7000 mijn workflow moest aanpassen omdat ik redelijk veel meer moest gaan verscherpen in de nabewerking.
De D7000 moet gewoon direct uit de camera ragscherpe foto's op kunnen leveren.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
						Peter Veenstra
- JvdKooij
 - Forumlid

- Ervaringsniveau: *
 - Foto's bewerken toestaan: Ja
 - Contacteer:

Je kan elke foto scherper maken, je kan echter niet het focuspunt verleggen.pveenstra schreef:Een foto die niet goed is gefocused kan je toch niet met nabewerken weer scherper maken?jvdk schreef:Heb je deze onscherpte met alle foto's (dus ook met andere lenzen)?
De D7000 moet gewoon direct uit de camera ragscherpe foto's op kunnen leveren.
nou, als je in RAW formaat werkt zul je toch echt moeten naverscherpen, anders heb je geen ragscherpe foto's (das ook zo bij de D90 trouwens)
Groetjes,
Jaap
						Jaap