Wat vind je mooi aan de foto? en waarom? en wat niet?
Foto1

Foto2:

Foto3:

Foto1Christhaa schreef: Wat vind je mooi aan de foto? en waarom? en wat niet?

Léon Obers schreef:Foto1Christhaa schreef: Wat vind je mooi aan de foto? en waarom? en wat niet?
Ik vind de dame in kwestie erg mooi.
Liever de schaduw in het gezicht wat meer opgehelderd willen hebben. De harde schaduwlijn in de nek is daarbij wat storend. Te zien aan het "half bewolkte" weer met wisselend licht, had je misschien beter op een moment kunnen wachten dat de zon net wat meer versluierd was geweest, heb je zachter licht. Bij zon, een "assistent" mee laten helpen die met een reflectiescherm de schaduw wat opheldert. De houding van het model had ik ook liever met wat meer stijl willen zien. Daar leent het model zich ook voor. De hand zo onbeduidend bij haar hoofd verbergt de haardracht, wat juist zo kenmerkend is.
Verder denk ik een lichte naar magenta neigende "hotspot" te zien op de zij van de dame verder gaand in de achtergrond. Je ziet het ook in de net wat andere tint van de jurk. Helaas is dat een euvel van het 50mm/1.8 objectief, waarbij afhankelijk van de omstandigheden die hotspot de kop op steekt.
Dat is een reflectie tussen sensor en achterste lens-element.
Foto 2 en 3
In de weergave loopt het zwarte shirt en broek volledig over in de achtergrond. Dan krijg je van die losse lichaamselementen die "in het niets zweven". Zou in de bewerking in ieder geval iets meer tekening houden zodat een lijf in deze setting ook volledig een lijf blijft. Dan is het net afgesneden vingertopje bij foto 3 ook beter verklaarbaar in de afdekking van een vouw in het shirt.
Bij de zwart-wit weergave op gedeelten een vreemde kleurzweem. Gewoon een keer "echt" naar zwart-wit omzetten (grayscale) en eventueel weer terug naar RGB (als je RGB als standaard formaat wilt houden), en het is verholpen.

Ooh Grappig!peterk schreef:Grappig nummer 1 is mijn nichtje

Ook die in die buitenopname, foto 1 ? En als je het zelf hebt aangebracht, wat is dan de meerwaarde om dat te doen?Christhaa schreef: De kleur 'spots' die jij ziet zijn bewust toegevoegd in photoshopDus geen nadeel van de lens maar een toevoeging van mij

Léon Obers schreef:Ook die in die buitenopname, foto 1 ? En als je het zelf hebt aangebracht, wat is dan de meerwaarde om dat te doen?Christhaa schreef: De kleur 'spots' die jij ziet zijn bewust toegevoegd in photoshopDus geen nadeel van de lens maar een toevoeging van mij
Bij die zwart-wit opname kan ik het ook geen verbetering vinden.

Had misschien idd een stap naar rechts kunnen zette voor een beter beeld.Jolanda schreef:Ik vind het nooit mooi om in of tegen een oksel aan te kijken.
Model van foto 2 en 3 is erg gaaf, wat een lippen zeg. Jammer dat de make-up van de ogen iets teveel is aangezet.
Mijn persoonlijke mening.

OK.Christhaa schreef: Ook in de buiten opname, ik wil gewoon iets anders dan anders. Het hoeft niet allemaal perfect te zijn.
Ik wil de sfeer bij foto 3 mee nemen door middel van een rode en blauwe waas.
en bij foto 1 wil ik vintage stijl er ingooien.