Hulp gezocht voor installeren View NX

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Hulp gezocht voor installeren View NX

Bericht door MvBoetzelaer » za sep 22 2007 8:55 pm

Help!
Ik probeer nu al een hele avond View NX te installeren, maar na het toevoegen van de snelkoppelingen en de registratie loopt de installatie vast. Hij geeft gewoon een balk met allemaal blauwe blokjes, alsof hij klaar is, maar niet dus! Hoe lang ik ook wacht. Bij het herstarten daarna verwijdert-ie alle programmabestanden weer.

Als ik dan handmatig de programmadirectory weer weggooi en de installatie opnieuw start komt de melding dat "dezelfde versie van View NX" als is geïnstalleerd. Als hem dan toch opnieuw laat installeren loopt ie telkens op hetzelfde punt vast. Ik heb Norton anti-virus etc... al helemaal uit staan. Wat doe ik fout?

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za sep 22 2007 8:58 pm

Hoi Marnix,

Heb even zo snel geen idee. Heb je de software al een keer helemaal verwijderd via het configuratiescherm en daarna weer getracht te installeren?

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za sep 22 2007 9:00 pm

Nee, want doordat de installatie niet helemaal wordt afgerond verschijnt hij daar niet in. Het is alsof de registratie van de programma-keys niet goed gaat, maar helaas heb ik daar helemaal geen verstand van, dus ik ga me er ook niet aan wagen daar handmatig in te rommelen.

Groeten,
Marnix

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za sep 22 2007 9:13 pm

misschien een rare vraag maar wat voor een pc en wat loopt er allemaal op de achtergrond?

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za sep 22 2007 9:45 pm

Je kunt ook proberen met CCleaner (ccleaner.com) het geïnstalleerde van je schijf te halen.

Succes en groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za sep 22 2007 9:58 pm

Een Mycom Intel Pentium IV 2,77 Ghz met 2 Gb intern geheugen. Meer dan voldoende schijfruimte. Als ik in het taakbeheer op "ga naar processen" klik, dan kom ik uit bij de applicatie msiecex.exe. Enig idee wat dat doet?

Groeten,
Marnix

Polling

Bericht door Polling » za sep 22 2007 10:02 pm

Kijk eens of je terug kan naar een herstelpunt voor begin installatie. Dan haalt windows in ieder geval alle verwijzingen naar dit programma weg uit het register. Probeer het dan opnieuw.
Succes!

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » za sep 22 2007 11:53 pm

Marnix, Je mag nooit een directory weggooien die met Microsoft Installer is geinstalleerd, Daar komt de melding "dezelfde versie van View NX" ook vandaan. (altijd configuratiescherm - software gebruiken om iets te uninstallen of de meegeleverde uninstaller).

De suggestie van CCleaner is de beste, gewoon even downloaden van en het internet en de Registry Cleanen. Als alles goed gaat haalt hij alle gegevens van View NX uit de registry en kan je hem daarna weer installeren.

Je kan ook het programma Registry Crawler downloaden maar dat is een stuk ingewikkelder....

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do dec 13 2007 10:26 pm

Hallo allemaal. Met versie 1.0.3 zijn mijn installatieproblemen helemaal verdwenen.

Groeten,
Marnix

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”