Flister SB-222s
-
- Forumlid
Flister SB-222s
Hallo allemaal. Ik heb een flitser cadeau gekregen nl een Nikon SB-22S. Mijn vraag is, is deze ook bruikbaar op een Nikon D3200 ivm met een aanstaand feestje, waarbij ik foto's wil maken.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Flister SB-222s
Beste WIllem,
Op pagina 174 van het D3200 handboek (engelstlaige PDF versie) lees ik dat die combinatie kan werken, maar het is de vraag of je het nuttig acht.
Het is niet een I-ttl compatible flitser.
Groeten, Gijs
Op pagina 174 van het D3200 handboek (engelstlaige PDF versie) lees ik dat die combinatie kan werken, maar het is de vraag of je het nuttig acht.
Het is niet een I-ttl compatible flitser.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
In de stand A en voorkeuze diafragma is die flitser als zodanig ook op een D3200 te gebruiken.
Je stelt zowel flitser als objectief op hetzelfde diafragma in, met dezelfde ISO-waarde, dan meet het eigen fotocelletje van de flitser de lichthoeveelheid en past het vermogen van de flitser daarop aan. Mogelijk voor een juiste belichting moet je nog iets experimenteren of je het diafragma op de camera iets ruimer instelt dan op de flitser. (Of bijv. ISO op de camera iets hoger dan op de flitser).
Voor een beknopte Engelstalige gebruiksaanwijzing zie: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manua ... _En_01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(Er is geen Nederlandstalige).
Je stelt zowel flitser als objectief op hetzelfde diafragma in, met dezelfde ISO-waarde, dan meet het eigen fotocelletje van de flitser de lichthoeveelheid en past het vermogen van de flitser daarop aan. Mogelijk voor een juiste belichting moet je nog iets experimenteren of je het diafragma op de camera iets ruimer instelt dan op de flitser. (Of bijv. ISO op de camera iets hoger dan op de flitser).
Voor een beknopte Engelstalige gebruiksaanwijzing zie: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manua ... _En_01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(Er is geen Nederlandstalige).
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Bedankt voor de reacties