Watermerken en bewerken

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Silvia_1992

Watermerken en bewerken

Bericht door Silvia_1992 » do jul 04 2013 9:34 pm

Hallo,

als beginnend (nog hobby) fotograaf vraag ik me af welk programma ik me het beste aan kan schaffen voor het bewerken en watermerken van mijn foto's. Ik zou graag een programma willen waar een professioneel fotograaf ook tevreden over zou zijn, aangezien ik over enkele jaren hoop mijn kost hier voor een deel mee te kunnen verdienen. Ik heb het internet al afgezocht, maar ik zie zoveel dat ik het even niet zo goed meer weet. Het liefst een duidelijk, niet te moeilijk programma, waarbij je je watermerk op kan slaan zodat je elke keer een hele rits foto's van een zelfde watermerk kan voorzien.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Groetjes.

Jos van den Elshout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Watermerken en bewerken

Bericht door Jos van den Elshout » do jul 04 2013 9:38 pm

Faststone image viewer.
Gratis en kan een watermerk maken zoals jij wenst.

Ik gebruik het ook voor mijn foto's

Jos
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.

Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » do jul 04 2013 9:42 pm

Silvia_1992 schreef:Hallo,

als beginnend (nog hobby) fotograaf vraag ik me af welk programma ik me het beste aan kan schaffen voor het bewerken en watermerken van mijn foto's. Ik zou graag een programma willen waar een professioneel fotograaf ook tevreden over zou zijn, aangezien ik over enkele jaren hoop mijn kost hier voor een deel mee te kunnen verdienen. Ik heb het internet al afgezocht, maar ik zie zoveel dat ik het even niet zo goed meer weet. Het liefst een duidelijk, niet te moeilijk programma, waarbij je je watermerk op kan slaan zodat je elke keer een hele rits foto's van een zelfde watermerk kan voorzien.

Alvast bedankt voor jullie feedback!
Groetjes.
Je zou kunnen kijken naar Lightroom 5. (over enkele jaren alweer enkele versies verder ) :mryellow:
Lightroom is nu niet een programma van installeren en gaan. Daar moet je wel de nodige tijd in willen stoppen.
Je zou ook het gratis programma Bordermaker kunnen gebruiken http://www.bordermaker.nl voor alleen een watermerk en randjes.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Silvia_1992

Bericht door Silvia_1992 » do jul 04 2013 9:45 pm

Bedankt voor jullie reacties. Ik wil niet een programma voor enkele en watermerk, ik wil ook echt iets waar ik foto's mee kan bewerken. Ik ga even kijken naar die Faststone Image Viewer.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » do jul 04 2013 9:49 pm

Silvia_1992 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik wil niet een programma voor enkele en watermerk, ik wil ook echt iets waar ik foto's mee kan bewerken. Ik ga even kijken naar die Faststone Image Viewer.
Daarom ook Lightroom zeker in overweging nemen. en Bordermaker voor tot zolang je iets definitiefs hebt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Silvia_1992

Bericht door Silvia_1992 » do jul 04 2013 10:06 pm

Lightroom 5, 131 euro bij bol.com.. is dit programma echt de moeite waard? Is het een programma waar je langere tijd mee vooruit kan en is het makkelijk in gebruik? (Vooral ook met dat watermerken?)

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » do jul 04 2013 10:40 pm

Lightroom 5 is echt zijn geld waard zeker als je van plan bent foto's te gaan bewerken, maar zoals al aangegeven moet je er echt tijd insteken om de mogelijkheden te doorgronden. Je zou eens op het net kunnen zoeken naar 'gimp" dat is een goed en gratis bewerkingsprogramma.
Nikon Z Z & de maskers

Silvia_1992

Bericht door Silvia_1992 » do jul 04 2013 11:16 pm

Gimp heb ik inderdaad geprobeerd te downloaden. Echter toen ie zei klaar te zijn, was het niet meer te vinden op de computer. Morgen nog maar eens kijken.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » vr jul 05 2013 10:32 am

Silvia_1992 schreef:Gimp heb ik inderdaad geprobeerd te downloaden. Echter toen ie zei klaar te zijn, was het niet meer te vinden op de computer. Morgen nog maar eens kijken.
Hier een tip voor downloaden.
Bij downloaden krijg je verschillende mogelijkheden.
Opslaan en Opslaan als
Gebruik dan altijd Opslaan als, want dan maak jij uit waar je een programma opslaat.
Maak dan eerst een map aan voor al je downloads, maar dan NIET op de schijf waar je besturing ge-installeerd is.

Silvia_1992

Bericht door Silvia_1992 » vr jul 05 2013 6:08 pm

Oke, bedankt voor uw tip. Ik ga er vanavond nog eens voor zitten, dan heb ik even de tijd.

dotcat
Clublid
Clublid

Bericht door dotcat » vr jul 05 2013 10:52 pm

Ik zou gaan voor Lightroom, alles wat de (prof) fotograaf nodig heeft, van opname tot print.
Werk er zelf al wat jaartjes mee, wat steile leercurve maar zeker de moeite waard
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”