Quarter schreef:grappig, bij de eerste foto dacht ik in eerste instantie dat de rechterkant schuin was afgesneden.
foto2 vind ik te extreem, je ziet ook donkere randen in de lucht bovenkant gebouw.
Dank je wel voor je reactie.
Doel was om de foto zoveel mogelijk te vervreemden van de werkelijkheid. De balkons hebben nog geen hekje en ik vond dat dat heel erg hielp bij het vervreemden.
Voor de tweede foto zijn de kleuren extreem opgevoerd. De clarity is voor 2/3 naar links geschoven, helemaal naar links vond ik nog mooier, maar dan werd het verschijnsel van de donkere lucht nog meer zichtbaar. Dit was dus een 'balans' tussen clarity zoveel mogelijk naar links en dan de donkere rand op de koop toe nemen.
Voor de derde foto is het perspectief recht gezet met het gebouw. Hierdoor worden de balkons extreem langgerekt. Dit heeft wel een vervreemdend effect. En hoewel dit geen vervorming is, zullen de meeste mensen dat wel zo zien. Ook hier was de bedoeling de werkelijkheid te vervreemden. Maar niet zo succesvol dus.
In alle drie gevallen gaat het mij om de patronen en kleuren en niet zozeer om het gebouw.
Dank jullie wel voor reacties.
Ben