Stelen van een lens van de camera om de nek simpel?
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Stelen van een lens van de camera om de nek simpel?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Re: Stelen van een lens van de camera om de nek simpel?
Nou, simpel is wel errug 'simpel' uitgedrukt...
Maar tegen een georganiseerde groep begin je dus weinig.
M.a.w. vermijd opdringerige mensenmassa's en blijf uit de buurt van zogenaamd behulpzame mensen..
Maar tegen een georganiseerde groep begin je dus weinig.

- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Tja, als ik kijk hoe snel ik zelf een objectief wissel af en toe.... kwestie van vaak doen.
met je rechterhand objectief van voren vast pakken tegen de body aan, met topje van je wijsvinger tegen de "ontkoppelknop" aan. in een beweging kwart slag draaien (waarbij je wijsvinger de knop ingedrukt houd) en je hebt alleen het objectief vast. denk dat ik bij elkaar zo'n 2 a 3 sec nodig heb.
met je rechterhand objectief van voren vast pakken tegen de body aan, met topje van je wijsvinger tegen de "ontkoppelknop" aan. in een beweging kwart slag draaien (waarbij je wijsvinger de knop ingedrukt houd) en je hebt alleen het objectief vast. denk dat ik bij elkaar zo'n 2 a 3 sec nodig heb.
- Elhart
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Pfff het zal je gebeuren zeg
Extra opletten in de vakantie dus
Ga wel niet naar Rusland maar bendes heb je overal.

Extra opletten in de vakantie dus

D7100 * D3100 / Nikon 10-24 mm - Nikon 35 mm - Nikon 50 mm - Sigma 18-200 mm - Tamron 90 mm - Tamron 20-70 mm / Benro statief
- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Het is duidelijk goed afgesproken werk maar ik dacht eerst (en nog steeds een beetje) dat de fotograaf ook in het complot zit.... ik vind het in ieder geval erg lijken op een instructievideo t.b.v. het dievengilde.
Ook de camera heeft een van tevoren goed doordacht standpunt mogen innemen en ook de hoofdpersonen en de door hen gepleegde handelingen kwamen zo bijzonder goed in beeld.. Goed geregisseerd.
Maar het zal wel echte diefstal zijn....
Met zo'n toeter aan de camera rondlopen is in elk opzicht erg onverstandig.
Les: laat nooit zien wat je hebt - val in ieder geval niet op en zeker als je alleen bent.
En als iemand zo rondloopt (omdat het niet anders kan) is het zaak die lens te ondersteunen en vast te houden. En wees op je hoede als er een groep mensen op je afkomt.
Dan is het vasthouden van die combinatie (camera+lens) ook noodzaak en let daarnaast op de inhoud van je zakken...Twee handen is in principe genoeg.
Maar bij dit soort stiekume diefstallen is het noodzaak om het slachtoffer af te leiden. Houdt daar goed rekening mee.
Ook de camera heeft een van tevoren goed doordacht standpunt mogen innemen en ook de hoofdpersonen en de door hen gepleegde handelingen kwamen zo bijzonder goed in beeld.. Goed geregisseerd.
Maar het zal wel echte diefstal zijn....

Met zo'n toeter aan de camera rondlopen is in elk opzicht erg onverstandig.
Les: laat nooit zien wat je hebt - val in ieder geval niet op en zeker als je alleen bent.
En als iemand zo rondloopt (omdat het niet anders kan) is het zaak die lens te ondersteunen en vast te houden. En wees op je hoede als er een groep mensen op je afkomt.
Dan is het vasthouden van die combinatie (camera+lens) ook noodzaak en let daarnaast op de inhoud van je zakken...Twee handen is in principe genoeg.
Maar bij dit soort stiekume diefstallen is het noodzaak om het slachtoffer af te leiden. Houdt daar goed rekening mee.
De functie van die mooie papieren/bladen is het afdekken van de handeling. Terwijl er aan de voorkant wordt gewerkt probeert men ook de rugzak uit. Zie hoe eerst het afdekmateriaal naar voren boven de camera wordt geschoven.
De fotograaf ziet zijn camera niet meer. Zie ook hoe het objectief wordt doorgegeven aan de man met de zwarte tas. Die loopt ook een totaal andere richting uit. Allemaal afleiding en verlies van overzicht. Er wordt chaos gecreëerd.
Daarnaast komen ze van 2 kanten. Dit is wel een erg agressieve vorm.
Dit kan dus ook door 2 mensen worden gedaan en soms zelfs door 1 alleen!!!!!
Ligt maar net aan de vaardigheid van de verdachte.
De fotograaf ziet zijn camera niet meer. Zie ook hoe het objectief wordt doorgegeven aan de man met de zwarte tas. Die loopt ook een totaal andere richting uit. Allemaal afleiding en verlies van overzicht. Er wordt chaos gecreëerd.
Daarnaast komen ze van 2 kanten. Dit is wel een erg agressieve vorm.
Dit kan dus ook door 2 mensen worden gedaan en soms zelfs door 1 alleen!!!!!
Ligt maar net aan de vaardigheid van de verdachte.

- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
In Parijs snijden ze gewoon de band van je camera door met een scalpel o.i.d.... dan gaan ze er met de hele handel vandoor.
Spul waarmee je foto's maakt...
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
niet als je een Sunsniper steel hebt zoals ik.
Maargoed....als ze het goedje willen hebben krijgen ze het echt wel hoor......helaas.
Soms denk ik dat ze een paar oude gebruiken moeten terughalen. na 3 x handje weg bv. met één handje is het al een stuk lastiger. en anders maar geen handjes meer.

Soms denk ik dat ze een paar oude gebruiken moeten terughalen. na 3 x handje weg bv. met één handje is het al een stuk lastiger. en anders maar geen handjes meer.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Zelf eerder ooit een met mijn vrouw gehad, In Barcelona, binnen 15 seconden nadat we uit een stadsbus waren gestapt:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 67#p539367" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zelf heb ik (na dat voorval :mrgreen: ) meestal deze remedie, waarvan ik merk dat die redelijk afschrikt:
Bijna altijd heb ik een vrij lang "eenbeen-statief" bij. Het heeft wel wat weg van een lange wapenstok. In ieder geval zou ik het bij tijden van acute nood als zodanig kunnen inzetten. Het is voldoende dat jongelui om je heen dat ook beseffen.
Zelfs politie merkt het op, en kijken er meer aandachtig naar dan gebruikelijk. Maar omdat het geen "officieel verboden wapen is", heb ik er nog nooit opmerkingen over gehad.
http://www.manfrotto.com/automatic-3-section-monopod" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 67#p539367" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zelf heb ik (na dat voorval :mrgreen: ) meestal deze remedie, waarvan ik merk dat die redelijk afschrikt:
Bijna altijd heb ik een vrij lang "eenbeen-statief" bij. Het heeft wel wat weg van een lange wapenstok. In ieder geval zou ik het bij tijden van acute nood als zodanig kunnen inzetten. Het is voldoende dat jongelui om je heen dat ook beseffen.

Zelfs politie merkt het op, en kijken er meer aandachtig naar dan gebruikelijk. Maar omdat het geen "officieel verboden wapen is", heb ik er nog nooit opmerkingen over gehad.
http://www.manfrotto.com/automatic-3-section-monopod" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- jantom
- Clublid
Een tripod of monopod wordt door een vliegtuigmij as wapen gezien en moet in de koffer.
Ik had eens overgewicht (heb het nu even over mijn koffer
) en wilde daarom mijn statief uit de koffer halen om als handbagage mee te nemen en dat werd niet door KLM geaccepteerd.
Als alternatief kan een paraplue worden ingezet. Maar een paraplue of een monopod/tripod zie ik als een belasting en ik loop daar alleen mee rond als het écht niet anders kan. Een zwaar balhoofd op een monopod kan goed helpen bij verdediging...
Ik had eens overgewicht (heb het nu even over mijn koffer

Als alternatief kan een paraplue worden ingezet. Maar een paraplue of een monopod/tripod zie ik als een belasting en ik loop daar alleen mee rond als het écht niet anders kan. Een zwaar balhoofd op een monopod kan goed helpen bij verdediging...

- Léon Obers
- Forumlid
Ik vlieg niet altijd, weet zo niet meer of ik het dan wel of niet heb meegenomen en welke maatschappijen dat dan zouden zijn. KLM eigenlijk nooit. Ben ook veel met een camper op pad geweest. Heb in ieder geval wel eens foto's gemaakt op vliegveld Faro (Portugal) waar ik in ieder geval ter plekke beslist wel een monopod heb gebruikt. (Daar kreeg ik namelijk overduidelijk aandacht van de beveiliging die mij in de smiezen hielden, maar spraken mij verder niet aan).
Heb ook wel eens ooit met een vlucht naar Glasgow diverse Foba statieven (om achtergrond op te hangen), camerastatief e.d. als handbagage meegenomen. (Ik had de lengte van twee opklapkastjes nodig). Maar ja, dat was een speciale charter voor "Vrienden van Amstel" voor een UEFA Cup finale (of halve finale ???), waar ik als fotograaf meeging. In Schotland stond de taxi voor mij klaar. :mrgreen:
Er was een complete Pub afgehuurd, waar alle "vrienden" aanwezig waren en op de foto werden gezet met toen typisch bekende STER reclamespotjes acteurs van Amstel bier.
Bart Oomen:
Bron: http://www.bureaugrosfeld.nl/pagetype.1 ... &itemId=82" onclick="window.open(this.href);return false;

Edward Stelder:
http://www.l1.nl/algemeen/187165-scenar ... d1mbmfRtFd" onclick="window.open(this.href);return false;

Romijn Conen:
Bron: http://www.imdb.com/name/nm0174515/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ook wel eens ooit met een vlucht naar Glasgow diverse Foba statieven (om achtergrond op te hangen), camerastatief e.d. als handbagage meegenomen. (Ik had de lengte van twee opklapkastjes nodig). Maar ja, dat was een speciale charter voor "Vrienden van Amstel" voor een UEFA Cup finale (of halve finale ???), waar ik als fotograaf meeging. In Schotland stond de taxi voor mij klaar. :mrgreen:
Er was een complete Pub afgehuurd, waar alle "vrienden" aanwezig waren en op de foto werden gezet met toen typisch bekende STER reclamespotjes acteurs van Amstel bier.
Bart Oomen:
Bron: http://www.bureaugrosfeld.nl/pagetype.1 ... &itemId=82" onclick="window.open(this.href);return false;
Edward Stelder:
http://www.l1.nl/algemeen/187165-scenar ... d1mbmfRtFd" onclick="window.open(this.href);return false;

Romijn Conen:
Bron: http://www.imdb.com/name/nm0174515/" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo jul 10 2013 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Het beste is om die gasten maar geen tegenstand te geven. Je statief wordt in no-time afhandig gemaakt en juist tegen je gebruikt.Léon Obers schreef:Zelf eerder ooit een met mijn vrouw gehad, In Barcelona, binnen 15 seconden nadat we uit een stadsbus waren gestapt:
Vooruit kijken, denken en vermijden is de beste strategie.
Je denkt toch niet dat tegen een georganiseerde bende juist het statief een afschrikwekkende werking heeft. Tuihanti beschrijft het prima
Mocht je bekwaam zijn in diverse vechttechnieken ?, gebruik dan je camera desnoods als wapen. Zo'n (met name een) magnesium body komt hard aan.
Verzekerd ben je toch

- jantom
- Clublid
Niet belangrijk (Léon) maar wie zijn de afgebeelde personen?
Één foto wordt niet getoond. Probleem met een link dus... Ik zie het al.. het zijn acteurs..
Ik vind de houding van de KLM wel begrijpelijk maar vroeger was het allemaal wat vriendelijker ~ het hangt zo van de maatschappij af wat mag en wat juist niet mag. Ik heb de 3 in mijn koffer meegenomen boeken maar uit de koffer gehaald en de koffer kwam toen op een acceptabel gewicht en de boeken konden gewoon in de handbagage. Een zwaar boek wordt niet als wapen aangemerkt (en drie ook niet)... en dat terwijl het woord (de pen) sterker is dan het zwaard
Groet, Jan
Één foto wordt niet getoond. Probleem met een link dus... Ik zie het al.. het zijn acteurs..
Ik vind de houding van de KLM wel begrijpelijk maar vroeger was het allemaal wat vriendelijker ~ het hangt zo van de maatschappij af wat mag en wat juist niet mag. Ik heb de 3 in mijn koffer meegenomen boeken maar uit de koffer gehaald en de koffer kwam toen op een acceptabel gewicht en de boeken konden gewoon in de handbagage. Een zwaar boek wordt niet als wapen aangemerkt (en drie ook niet)... en dat terwijl het woord (de pen) sterker is dan het zwaard

Groet, Jan
- Léon Obers
- Forumlid
Ik denk het niet. Het allerlaatste wat die gasten namelijk wil overkomen is een escalatie zodat andere omstanders er zich mee gaan bemoeien en politie zo ter plaatse is. Als er maar eentje gepakt wordt, hangt de rest ook. Dat willen ze voor elkaar niet riskeren. Dus maken ze zich in zo'n situatie zo snel mogelijk uit de voeten.Peter schreef: Het beste is om die gasten maar geen tegenstand te geven. Je statief wordt in no-time afhandig gemaakt en juist tegen je gebruikt.
(Verder heb ik aan dat statief een band die altijd om mijn pols/hand zit).
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
ik denk inderdaad dat dat wel klopt, ze gaan meestal wel voor de "makkelijke" slachtoffers, of de buit moet wel heel groot zijn om een extra risico te nemen.
Laatst gewijzigd door JvdKooij op wo jul 10 2013 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jaap
Jaap