Rossieking schreef:Beste forumleden,
Sinds deze week hier lid geworden voornamelijk om het leren en ontdekken van spiegelreflexcamera´s. Ik wil een camera aanschaffen en zou graag wat tips van jullie willen ontvangen. Mijn oog is gevallen op een D3100 of D3200 voornamelijk wil ik er vliegtuigen mee spotten dus een lens van rond de 300 a 400 mm erbij. Daarnaast misschien de natuur in, schepen bij Hoek van Holland en festivals of feesten wil ik op de plaat vastleggen.
Mijn budget is niet heel veel (ben nog student) maar ik heb liever een goed product dan goedkoop is duurkoop

bedrag is ongeveer rond de €1000
In mijn voorsteltopic werd er ook de D5100 of de D90 voorgesteld dus ik ben benieuwd wat jullie adviseren.
Johan
Beste Johan,
De D3100/3200 zou ik in jouw situatie links laten liggen, waarom?
Relatief klein occulair(zoeker)
Autofocus is goed voor de vakantie kiekjes, maar snel bewegende objecten wil je hier niet mee fotograferen.
Mijn advies:
D90 (iets mindere beeldkwaliteit t.o.v. de nieuwere generatie Nikon's, maar nog steeds goede kwaliteit) + een mooie 70-300 VRII bijvoorbeeld. Je houdt dan nog geld over als je het slim doet, deze 70-300 objectieven worden regelmatig aangeboden op Marktplaats voor ongeveer 300 euro
D7000 + 70-300 VRII, ben je iets meer kwijt, maar wel een nieuwere generatie sensor, autofocus en body