Bericht
door Piepenholleke » za jul 13 2013 6:49 am
Beste Feroe,
-Het niet gebruiken van een filter heb je al aangegeven en daarmee deze oorzaak uitgesloten.
-Heeft Nikon de foto onder ogen gehad en naar aanleiding van deze foto jouw advies gegeven of heb je jouw klacht alleen omschreven?
-Heb je vermeld bij Nikon dat de foto waarop jouw klacht is gebaseerd, is gemaakt met een Tamron objectief?
-Je hebt voor deze opname een Tamron lens gebruikt. Ik ken deze lens niet maar het zal best een goede lens zijn. Aangezien Nikon voor de body, indien nieuw gekocht en nu 2 maanden
oud, zijn garantie zou moeten geven, is het de vraag of het wel aan de body ligt. Wanneer blijkt dat de body ok is en het "probleem" door de lens wordt veroorzaakt, zal Nikon hier geen
verantwoording voor nemen aangezien het voor Nikon een "vreemd merk" objectief is.
Wanneer het geen fout is aan de Nikon apparatuur, houdt er dan rekening mee dat als je de apparatuur inlevert bij het servicepunt van Nikon, je mogelijk een aardige rekening kunt verwachten zonder dat het probleem is opgelost. Zij hebben immers geïnvesteerd in het door jouw verzochte onderzoek.
Wat betreft opsturen van dit soort apparatuur via een transporteur, ben ik persoonlijk geen voorstander. Hoe meer handen, hoe meer er fout kan gaan. Ik houd het daarom in eigen hand en breng, indien nodig, mijn apparatuur persoonlijk weg en haal deze ook persoonlijk op. Wel toegegeven dat vervoer tot nu toe voor mij geen probleem is en mijn woonplaats ligt iets dichter bij Beverwijk dan vanuit Roermond.
Zorg dat je je goed laat informeren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Met vriendelijke groet,
Huub.