SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM announced
Re: SIGMA 18-35mm F1.8 DC HSM announced
Is het mogelijk om met deze lens mijn 35mm prime F1,8 en Tamron 17-50 F2,8 te vervangen?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Als je kijkt naar het brandpuntbereik, dan niet. Bij 35mm houdt het dan op.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zit al een tijdje te denken aan een opvolger voor mijn D90 (D600 of D7100) en ik denk dat deze lens i.c.m. een 7100 wel een aardig setje kan zijn. Wat denken jullie?
Meer dan aardig setje, een heel aardig setje 

Een nikon dslr met twee lenzen,
Klopt die overlap zit er niet in, bedoel dat ook meer kwalitatief gezien. Zal deze lens beter uit de verf komen dan de genoemde prime? Geschat op waarde mag je dit uiteraard wel verwachten. Ik heb overigens nog een 50mm prime liggen die ik kan inzetten.Léon Obers schreef:Als je kijkt naar het brandpuntbereik, dan niet. Bij 35mm houdt het dan op.
- Léon Obers
- Forumlid
Kwalitatief zou je het een en ander kunnen vergelijken:
Dit is een losse test: http://lcap.tistory.com/entry/Sigma-ART ... 18-Preview" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij lenstip.com zijn meerdere lenzen getest onder dezelfde test-voorwaarden, dan heb je een vergelijk:
http://www.lenstip.com/2050-news-Sigma_ ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Sigma lens is wel een erg forse lens. Mogelijk is dat bij "mensenfotografie" dan weer wat "afstotend".
Dit is een losse test: http://lcap.tistory.com/entry/Sigma-ART ... 18-Preview" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij lenstip.com zijn meerdere lenzen getest onder dezelfde test-voorwaarden, dan heb je een vergelijk:
http://www.lenstip.com/2050-news-Sigma_ ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Sigma lens is wel een erg forse lens. Mogelijk is dat bij "mensenfotografie" dan weer wat "afstotend".
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Levering Nikon mount nu half augustus, laagste prijs inmiddels € 650 , Canon wordt al geleverd.
Dxo heeft de hele evaluatie nu rond op Canon cameras , superbe scherpte vergelijkbaar met de allerbeste Nikon primes
Dxo heeft de hele evaluatie nu rond op Canon cameras , superbe scherpte vergelijkbaar met de allerbeste Nikon primes
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
Waar heb je de Nikon mount versie voor 650 euro kunnen vinden?
-
- Forumlid
Ik heb 'm voor 699,- besteld en dat is voor wat ik kan vinden op het web nog steeds de laagste prijs.
Bij cameratools is hij nu zelfs weer 749,- geworden. Nu alleen nog ff 3 weken geduld hebben
.
Groetjes Eric.
Bij cameratools is hij nu zelfs weer 749,- geworden. Nu alleen nog ff 3 weken geduld hebben

Groetjes Eric.
-
- Clublid
Ik was ff gaan zoeken: http://www.dxomark.com/index.php/Public ... sus-primes" onclick="window.open(this.href);return false;schippie schreef:Levering Nikon mount nu half augustus, laagste prijs inmiddels € 650 , Canon wordt al geleverd.
Dit is een baanbrekende lens, scherper als de beste primes!
Hoe is het mogelijk, wat een prestatie!
Hier is een aardige bespreking van Sigma Benelux:
http://www.youtube.com/watch?v=QhLMGKnduQU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=QhLMGKnduQU" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog een aanvullende vraag;
Mijn volgende aankoop gaat een D800 worden plus een Nikon 35mm 1.4 AF-S.
De 35mm 1.4 wil ik dan samen met de 85 1.4 als set te gaan gebruiken bij bruiloften.
Mijn 50mm 1.4 AF-D gaat dan weg.
Nu ga ik twijfelen of het niet mooier zou zijn om de 35mm 1.4 niet te gaan kopen maar de Sigma 18-35 in plaats daarvan.
Maar ik weet dus niet precies wat ik daarvoor in ga leveren...
Wat wordt de resolutie van de Sigma 18-35 op een D800 in DX mode?
Mijn volgende aankoop gaat een D800 worden plus een Nikon 35mm 1.4 AF-S.
De 35mm 1.4 wil ik dan samen met de 85 1.4 als set te gaan gebruiken bij bruiloften.
Mijn 50mm 1.4 AF-D gaat dan weg.
Nu ga ik twijfelen of het niet mooier zou zijn om de 35mm 1.4 niet te gaan kopen maar de Sigma 18-35 in plaats daarvan.
Maar ik weet dus niet precies wat ik daarvoor in ga leveren...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Op een D800 hou je dan 16MP over (het zelfde als de D7000).
Ik zou sowieso niet kiezen voor een Nikkor 35mm 1.4, gaan maar voor de betere Sigma variant.
Maar daarover kan je beter een nieuw topic openen.
Ik zou sowieso niet kiezen voor een Nikkor 35mm 1.4, gaan maar voor de betere Sigma variant.
Maar daarover kan je beter een nieuw topic openen.
- Léon Obers
- Forumlid
Wat is het nut om een full frame D800 aan te schaffen om die vervolgens met nieuwe DX objectieven te voorzien?Ome Jan schreef: Nu ga ik twijfelen of het niet mooier zou zijn om de 35mm 1.4 niet te gaan kopen maar de Sigma 18-35 in plaats daarvan.
........
-
- Clublid
Ik heb nog een D5100 liggen, die wil ik wel ruilen tegen de D800.Léon Obers schreef:Wat is het nut om een full frame D800 aan te schaffen om die vervolgens met nieuwe DX objectieven te voorzien?Ome Jan schreef: Nu ga ik twijfelen of het niet mooier zou zijn om de 35mm 1.4 niet te gaan kopen maar de Sigma 18-35 in plaats daarvan.
........

Net zoveel MP, dus net zo goed.