Afdrukken
Afdrukken
Goedenavond! Voor jullie denk al een veelgestelde vraag, maar ik heb hem nog niet gevonden op het forum. Wat zijn jullie ervaringen voor het laten afdrukken van foto's voor jullie zelf en/of klanten? Ik heb wat testen gezien waar dan vaak vier of vijf afdrukcentrales getest worden. Dan testen ze oa webprint, Hema en profotonet. Deze laatste komt dan als beste uit de test. Ik hoor fotografen die gaan naar Vakcolor Digitaal bv. Op Google vind je meerdere professionele fotolaboratoria. Ik hoor graag wat jullie zelf doen als je het laat afdrukken! Ideeën, suggesties, adviezen en ervaringen. Alles welkom.
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Afdrukken
Als je weet waar naar je moet zoeken is er wel wat te vinden.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p432309" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p534151" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben geen pro maar gewoon een bevlogen amateur die grote afdrukken altijd bij profoto laat doen en nog nooit teleurgesteld.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p432309" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p534151" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben geen pro maar gewoon een bevlogen amateur die grote afdrukken altijd bij profoto laat doen en nog nooit teleurgesteld.
Nikon Z Z & de maskers
- Jerengina
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb onlangs hier af laten drukken: http://www.fotoshoplandgraaf.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijzen die je online ziet zijn in de shop een stuk lager omdat de ontwikkelaar andere prijzen hanteert dan de winkel.
De kwaliteit is echt subliem, geen hema/kruitvat-kwaliteit, maar gewoon de kwaliteit die ik gewend ben van het analoge tijdperk.
Daarnaast ontwikkelen ze zeer snel!
Gr. Jeroen
De prijzen die je online ziet zijn in de shop een stuk lager omdat de ontwikkelaar andere prijzen hanteert dan de winkel.
De kwaliteit is echt subliem, geen hema/kruitvat-kwaliteit, maar gewoon de kwaliteit die ik gewend ben van het analoge tijdperk.
Daarnaast ontwikkelen ze zeer snel!
Gr. Jeroen
- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Alles t/m A3+ print ikzelf (gekalibreerde workflow, zeer snel en niet duur), alles groter (of 'grote' hoeveelheden) bij Profotonet. Is zoals jezelf al aangeeft zeer goed. Nooit behoefte gehad om iets anders dan bovenstaand te proberen... 

Buy film, not megapixels...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Ga zelfs ook altijd naar Profotonet. Super afdrukkken, zeer snelle en nette levering.
Zag alleen laatst een fotoboek uit hun amateur serie waar ik niet perse gigantisch over tevreden was. Grote foto afdrukken verder wel!
Zag alleen laatst een fotoboek uit hun amateur serie waar ik niet perse gigantisch over tevreden was. Grote foto afdrukken verder wel!
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Foto's afdrukken via Profotonet, fotoalbums via Top-fotoalbum.nl.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
ok bedankt iedereen. Hoe zou het zijn met andere grote afdrukcentrales als Vakcolor Digitaal of Fotolab?
Die je nooit in testen terug en lees geen ervaringen. Maar goed om te horen dat jullie allen te spreken zijn over Profotonet
Die je nooit in testen terug en lees geen ervaringen. Maar goed om te horen dat jullie allen te spreken zijn over Profotonet

- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Qua fotografie heb ik geen klanten om het bij mij maar een hobby is. Als ik foto's af wil drukken laat ik het doen bij een foto graaf, het is ook meestal ook binnen een uur klaar en soms laat ik het via internet komen alleen dan moet je wat wachten.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Alles laat ik afdrukken via profotonet
lay flat boeken ook profotonet
of gewone boeken via blurb
Goed te spreken over kwaliteit en service. En snel !!
lay flat boeken ook profotonet
of gewone boeken via blurb
Goed te spreken over kwaliteit en service. En snel !!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu