Afdrukken

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
remco-online

Afdrukken

Bericht door remco-online » vr jul 12 2013 1:32 am

Goedenavond! Voor jullie denk al een veelgestelde vraag, maar ik heb hem nog niet gevonden op het forum. Wat zijn jullie ervaringen voor het laten afdrukken van foto's voor jullie zelf en/of klanten? Ik heb wat testen gezien waar dan vaak vier of vijf afdrukcentrales getest worden. Dan testen ze oa webprint, Hema en profotonet. Deze laatste komt dan als beste uit de test. Ik hoor fotografen die gaan naar Vakcolor Digitaal bv. Op Google vind je meerdere professionele fotolaboratoria. Ik hoor graag wat jullie zelf doen als je het laat afdrukken! Ideeën, suggesties, adviezen en ervaringen. Alles welkom.

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Afdrukken

Bericht door Cookie1397 » vr jul 12 2013 2:45 am

Als je weet waar naar je moet zoeken is er wel wat te vinden.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p432309" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... to#p534151" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben geen pro maar gewoon een bevlogen amateur die grote afdrukken altijd bij profoto laat doen en nog nooit teleurgesteld.
Nikon Z Z & de maskers

Jerengina
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jerengina » vr jul 12 2013 8:38 am

Ik heb onlangs hier af laten drukken: http://www.fotoshoplandgraaf.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijzen die je online ziet zijn in de shop een stuk lager omdat de ontwikkelaar andere prijzen hanteert dan de winkel.
De kwaliteit is echt subliem, geen hema/kruitvat-kwaliteit, maar gewoon de kwaliteit die ik gewend ben van het analoge tijdperk.

Daarnaast ontwikkelen ze zeer snel!

Gr. Jeroen

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » vr jul 12 2013 9:37 am

Alles t/m A3+ print ikzelf (gekalibreerde workflow, zeer snel en niet duur), alles groter (of 'grote' hoeveelheden) bij Profotonet. Is zoals jezelf al aangeeft zeer goed. Nooit behoefte gehad om iets anders dan bovenstaand te proberen... ;-)
Buy film, not megapixels...

Niels Hintzen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Niels Hintzen » vr jul 12 2013 9:57 am

Ga zelfs ook altijd naar Profotonet. Super afdrukkken, zeer snelle en nette levering.
Zag alleen laatst een fotoboek uit hun amateur serie waar ik niet perse gigantisch over tevreden was. Grote foto afdrukken verder wel!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr jul 12 2013 10:06 am

Foto's afdrukken via Profotonet, fotoalbums via Top-fotoalbum.nl.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

remco-online

Bericht door remco-online » ma jul 15 2013 7:38 pm

ok bedankt iedereen. Hoe zou het zijn met andere grote afdrukcentrales als Vakcolor Digitaal of Fotolab?
Die je nooit in testen terug en lees geen ervaringen. Maar goed om te horen dat jullie allen te spreken zijn over Profotonet :)

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » di jul 16 2013 9:36 am

Qua fotografie heb ik geen klanten om het bij mij maar een hobby is. Als ik foto's af wil drukken laat ik het doen bij een foto graaf, het is ook meestal ook binnen een uur klaar en soms laat ik het via internet komen alleen dan moet je wat wachten.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » di jul 16 2013 9:43 am

Alles laat ik afdrukken via profotonet

lay flat boeken ook profotonet
of gewone boeken via blurb

Goed te spreken over kwaliteit en service. En snel !!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”