Toch zou ik nog eens kijken naar de witbalans. De foto lijkt een beetje geel. Ik meen dat op te kunnen maken uit o.m. de tanden van de drie. Die zijn bepaald niet wit
(Volgens mij staat hij ook wel heel erg scheef.)
Je hebt gelijk! Ik heb de witbalans bij de 2 groepsfoto's aangepast en gelijkgetrokken. Tevens de laatste rechtgezet en bij beide minder ruisonderdrukking zodat het er wat natuurlijker en minder strakgetrokken uitziet, het zijn tenslotte nog jonge mensenrik6230 schreef:Toch zou ik nog eens kijken naar de witbalans. De foto lijkt een beetje geel. Ik meen dat op te kunnen maken uit o.m. de tanden van de drie. Die zijn bepaald niet wit. Volgens mij staat hij ook wel heel erg scheef.
Ben ik ook wel benieuwd naar.ALE schreef:En welke studio flitsers met softboxen, paraplu en al heb jij Jaap ? Er is zoveel te koop, je zit door de bomen het bos niet meer.
Thanks,
ALE
Weer een goed idee, had ik naar gekeken, dan heb je het helemaal mooi. Heb je suggesties voor een leuke startset?Jaap Driest schreef:Ik val er pas laat in, dus ik zie allen de verbeterde versies. Als je portretfoto's interessant vind, dan kun je misschien de aanschaf van een stel studioflitsers overwegen. Minder duur dan een tweede SB600 en je hebt direct een mooie lichtset, met softboxen, paraplu en al.
de SB600 kun je dan als derde flits gebruiken.
Ik heb er althans geen moment spijt van gehad.
Je moet alleen wel weer ruimte hebben oz op te bergen.
Tja, ik heb in de nabewerking uitgebreid lopen expirementeren met de belichting en uiteindelijk hiervoor gekozen, de achtergrond werd toch te bleek en het wit gaf problemen vond ik.SwederD70 schreef:1 ding en dat vond ik (cq. kreeg de indruk) vanaf het begin af aan, ze zijn wat donker. (zelfs de herbewerkte)
De piek in de histogrammen ligt wat naar links, als ik in photoshop 'autocontrast' doe dan is er nog een zichtbare verandering. De bult verschuift wat naar rechts.
Volgens mij kunnen ze nog ong. 1/3 a 1/2 stop helderder worden?
Verder is het gewoon af laten drukken, inlijsten en boven de bank. Oom en tante ook weer blij