Camera Strap
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Camera Strap
Die sluitingen zijn zeer stevig,daar gebeurd echt niets mee.

mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- R.o.b.
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
ik heb er een aangeschaft..... zit lekker, sluitingen zijn echt sterk !
Mvg, Rob
Mvg, Rob
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
ben42 schreef:Naar aanleiding van jullie merken van straps al heel wat filmpjes op het internet over straps bekeken.
Momenteel zie ik door de bomen het bos niet meer, dit weekend nog eens een keer alles rustig bekijken.
Allemaal alvast bedankt,
Ben
Je zou in plaats van al die tijd in filmpjes en forum berichten te steken beter bij een goede fotozaak persoonlijk de " straps"" moet testen, het is heel persoon wat de een goed vindt is voor de ander niks, het heeft ook met je lichaamsbouw en gevoel te maken.
Gr van Peter die zelf aan zijn D600 met grip en tele een sunsniper strap heeft, en op al zijn andere (analoge) camera's het Optech systeem met wissel schouderband werkt.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Zoals Bert al zei, zeer stevig. En zelfs al zou één van de 'tanden' kapot gaan, dan houdt de andere hem echt op zijn plek (dat heb ik geprobeerd). Beiden moeten kapot gaan voor hij los kan komen.R.o.b. schreef:Zijn de sluitingen die Optech gebruikt veilig genoeg, of is het een must om Optech klittenband te gebruiken om de sluitingen heen ?
Met vriendelijke groet, Rob
Spul waarmee je foto's maakt...
- dogo
- Forumlid
Ik heb tie ribs (verticaal) over de sluitingen heen bevestigd, nu gaat het NOOIT meer los. Ik heb witte tie ribs geplaatst, moet nog zwarte kopen, staat iets netter.ReneG schreef:Zoals Bert al zei, zeer stevig. En zelfs al zou één van de 'tanden' kapot gaan, dan houdt de andere hem echt op zijn plek (dat heb ik geprobeerd). Beiden moeten kapot gaan voor hij los kan komen.R.o.b. schreef:Zijn de sluitingen die Optech gebruikt veilig genoeg, of is het een must om Optech klittenband te gebruiken om de sluitingen heen ?
Met vriendelijke groet, Rob
Kan weinig mis gaan met Optech online kopen zonder uitproberen, niet zo duur en draagt, zoals gezegd, erg comfortabel.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- R.o.b.
- Clublid
Goed idee, die tie ribs. ik heb er voor de zekerheid ook maar 2 omgedaan !
Mvg, Rob
Mvg, Rob
- Arend041
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Lijkt me niet de bedoeling om ze definitief vast te zettendogo schreef:Ik heb tie ribs (verticaal) over de sluitingen heen bevestigd, nu gaat het NOOIT meer los.

gr Arend
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik doe dat ook niet, ik haal ze er om de haverklap af (op statief) of bevestig de oolsband of hang ze aan het harnas.Arend041 schreef:Lijkt me niet de bedoeling om ze definitief vast te zettendogo schreef:Ik heb tie ribs (verticaal) over de sluitingen heen bevestigd, nu gaat het NOOIT meer los.![]()
Ik noem die dingen kabelbinders, maar dit terzijde.
NB: Officieel zijn het tie-wraps, kabelbinders zijn weer wat anders.

- a vgastel
- Forumlid
Lijkt mij geheel overbodig ,het is gemaakt om los te klikken.
En zo makkelijk gaan ze niet los.
Dan doe er loctite tussen komt het nooit meer los maar als je dit nodig vind jouw de keus.
En zo makkelijk gaan ze niet los.
Dan doe er loctite tussen komt het nooit meer los maar als je dit nodig vind jouw de keus.
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- dogo
- Forumlid
Mijn strap gaat nooit van de camera af, zelfs op statief blijft het bungelen aan mijn camera en een polsband gebruik ik niet (moet het misschien wel proberen ....), dus die tie ribs vind ik wel nuttig.ReneG schreef:Ik doe dat ook niet, ik haal ze er om de haverklap af (op statief) of bevestig de polsband of hang ze aan het harnas.
NB: Officieel zijn het tie-wraps, kabelbinders zijn weer wat anders.
Tie ribs en tie wraps wordt, ook "officieel", door elkaar gebruikt, het zijn beide geldige/legitieme namen

Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- Arend041
- Forumlid
In Wikipedia worden ze op één hoop gegooid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap" onclick="window.open(this.href);return false;
gr Arend
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Niet alles geloven wat op google en wikipedia staat, het klopt helaas niet (zoals vrij veel op wikipedia overigens, op hoofdlijnen klopt het, op details vaak niet). De officiële term is tie-wrap, alternatief cable tie of ziptie. Tie-rib bestaat primair in nederland en is een verbastering in de spreektaal van tie-wrap. (Net zoiets als de equalizer, die lang equi-laser werd genoemd in de spreektaal). Op de engelse pagina's van wikipedia kom je het woord tie-rib bijv. niet tegen en in andere encyclopedieën ook niet. En op engelstalige sites veelal ook niet, met uitzondering van een paar (maar die blijken vaak een nederlandstalige oorsprong te hebben). Als je het op echte engelstalige sites die term al vindt gaat het meestal over hoe je 'ribs' (vlees) bindt. Wel lekker natuurlijk.dogo schreef:Tie ribs en tie wraps wordt, ook "officieel", door elkaar gebruikt, het zijn beide geldige/legitieme namen Zoek maar op Google

Ik heb vele jaren in de professionele audio gewerkt en kabelbinders zijn van oorsprong ook iets anders dan tie wraps, al lijken ze wel heel veel op elkaar. Kabelbinders hebben wel wat weg van tie-wraps, het grote verschil is dat ze ook weer los kunnen. In plaats van het 'vierkante gat' waar ze doorheen gaan gaan ze door een sleuf. Aan het uiteinde zit een oog waarmee je ze strak of los kunt trekken. Niet te verwarren overigens met herbruikbare tie-wraps die je kunt lossen met een soort lipje, al is dat wel beter.
De oorspronkelijke kabelbinders waren ontzettend veel handiger in gebruik én konden honderden keren worden hergebruikt (nog milieuvriendelijker ook dus). Helaas zie je die oorspronkelijke kabelbinders nu bijna nergens meer, tie-wraps zijn veel goedkoper om te produceren en hebben ze verdrongen. Vandaar dat de termen nu door elkaar worden gegooid.
Laatst gewijzigd door ReneG op vr jul 26 2013 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
kunnen we nu weer verder gaan met waar de TS om vroeg?
Peter
wat interesseert mij dan nou hoe een bindbandje/kabel(ver)binder(s)/tiewrap etc, heet.
Peter
wat interesseert mij dan nou hoe een bindbandje/kabel(ver)binder(s)/tiewrap etc, heet.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- Arend041
- Forumlid
Dat is nu juist het leuke aan zo'n draadje, dat je op onverwachte zaken uitkomt en daar weer iets van opsteekt.staal571 schreef:wat interesseert mij dan nou hoe een bindbandje/kabel(ver)binder(s)/tiewrap etc, heet.
gr Arend
- Wilci
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik ook een Optech. Om twee goede verbindingen extra te borgen met whatever is m.i. een beetje over de top.
Ik klik, als ik meerdere foto's maak, ook de voorste even los. Dan heb je minder last van het riempje voor de display. Dan hangt de camera wel aan een verbinding maar daar valt ie de eerste 14 dagen ook niet van af. Die ene verbinding heb ik met een zwarte veter wel even geborgd.
Ik klik, als ik meerdere foto's maak, ook de voorste even los. Dan heb je minder last van het riempje voor de display. Dan hangt de camera wel aan een verbinding maar daar valt ie de eerste 14 dagen ook niet van af. Die ene verbinding heb ik met een zwarte veter wel even geborgd.