Gaslamp District

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Jeroen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Gaslamp District

Bericht door Jeroen » wo jul 17 2013 9:57 pm

Deze foto heb ik vorig jaar december genomen in San Diego in het Gaslamp District. Ik heb hem met Lightroom omgezet naar zwart-wit en meer contrast toegevoegd. Ook heb ik de foto recht proberen te zetten maar dat vond ik vrij lastig met dit perspectief, iemand tips?
Alvast bedankt voor het kijken, groeten Jeroen.

Afbeelding

Upate:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeroen op do jul 18 2013 9:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Gaslamp District

Bericht door strangeartefact » do jul 18 2013 12:12 am

eehmm, beoordelingen. Je geeft aan het recht zetten lastig te vinden....perspectief of niet deze helt enorm, dat heb je vast zelf wel gezien. Zet em aub eens echt recht. Pak een verticale lijn in het midden of zo dichtbij mogenlijk in het midden en trek die recht en hopla ;)

Over de foto, op zich leuk straatbeeld maar wat leeg op de voorgrond wat het niet erg spannend maakt.
De omzetting an sich lijkt me prima gelukt.

Peter

shiftn is een gratis tool voor persectief en rechtzetten als je dat zoekt. Ik gebruik zelf ptlens ervoor. Voor snel rechtzetten gebruik ik LR4 overigens ook vaak zonder naar ptlens te gaan.
Bijna leeg hier....

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do jul 18 2013 12:41 am

Jeroen schreef:Ook heb ik de foto recht proberen te zetten maar dat vond ik vrij lastig met dit perspectief, iemand tips?
Zo'n extreem perspectief is het niet. Hier wat aanwijzingen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 54#p314354" onclick="window.open(this.href);return false;

en hoe vooraf bij opname reeds rekening kunt houden hoe je dat achteraf rechtzet, en wat er afvalt:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 594#p89594" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Jeroen
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jeroen » do jul 18 2013 9:55 pm

Dank voor de tips. Ik ben net even aan de slag gegaan en heb nu het stoplicht en de bovenliggende raampartij gebruikt bij het rechtzetten. In de eerste versie heb ik de foto recht gezet adhv de kolom rechts van het midden.
Ik hoop dat middels de update het verschil een beetje te zien is.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do jul 18 2013 11:09 pm

Het verschil is wel beter vanuit de centrum verticaal gezien, maar nog niet zoals het netjes nog beter zou kunnen IMO.
Correctie vanaf de eerste weergave als basis:

Afbeelding

Jeroen
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jeroen » vr jul 19 2013 8:59 am

Léon, bedankt voor dit voorbeeld. Ik zie dat je naast het rechtzetten ook de helling achterover hebt aangepakt, dit heb ik in LR wel een beetje gedaan maar ik vreesde voor een onnatuurlijk geheel maar dat valt, gezien jouw bewerking, best mee.

Gr. Jeroen.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr jul 19 2013 10:56 am

Nu ja, als jij het hebt over "rechtzetten", denk ik dat je bedoelt het perspectivisch rechtzetten van de foto. :wink:
Gewoon proberen, het kost je slechts enkele momenten om te zien of het goed uitpakt.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”