Covertor/extender voor Nikon D40x

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Kaatje

Bericht door Kaatje » vr sep 21 2007 1:38 pm

Makke schreef: Wat me wel opvalt is dat velen, na even te grasduinen op dit forum, de D40(x) niet echt kunnen pruimen. Vreemd eigelijk. Maar ja.
Eigenlijk is dat wel logisch als je wat meer inzicht hebt in fotograferen. Zelf ben ik van compact naar een D40x overgestapt en binnen 4 weken tijd liep ik al keihard tegen de beperkingen aan, voornamelijk financieel. Het is een fijne camera, maar hij was super geweest als de AF motor gewoon in de body zelf had gezeten.

Voor mij is het nu de uitdaging om de komende tijd binnen de beperkingen toch er uit te halen wat er in zit. Zolang als dat je niet al te specifieke wensen hebt dan is het echt een prima camera. Maar wat ik al zei, ik liep echt al heel snel tegen de beperkingen op.

Bij de aanschaf heb ik gekozen voor de D40x dubbel zoom kit 18-55 en 55-200 vr. De verkoper maakte ook nog eens een flinke rekenfout waardoor ik er maar iets van 700 euro voor heb betaald. Maar de objectieven zitten al dik een week in mijn tas nu ik (toch) de af s 18-135 heb aangeschaft (de kitlens van de D80). Dus ja, toen besefte ik me wel dat als ik toen voor die kit was gegaan ik alles had wat ik nodig had en voor veel minder geld vele aardige objectieven had kunnen aanschaffen.

De D40(X) is echt letterlijk een mooi instap model en dan nog een met een handicap (in mijn ogen).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolblij met mijn D40x en er gaat een wereld voor me open. Maar ik betwijfel of ik over 2 jaar nog het zelfde toestel heb ;-)

Succes met zoeken naar het juiste objectief!

Makke

Bericht door Makke » vr sep 21 2007 1:46 pm

De objectieven heb ik al. En inderdaad het is een zware investering geweest. Het enige wat ik nu wil opkrikken is mijn macrolens. De 105 mm is meer dan ok maar ik wil meer (voor weinig geld) :)

De tussenringen zullen vermoedelijk de oplossing vormen. Ik ben momenteel in onderhandeling (op zoek naar info en compabiliteit) met één lokale winkel en 2 webshops op ebay (Duitsland). Als ik uitsluitsel krijg dat ze wel degelijk passen op de D40x en compatibel zijn met mijn lenzen ga ik er voor gaan.

Makke

Bericht door Makke » ma sep 24 2007 8:41 am

Heb uiteindelijk de Kenko tussenringenset gekocht. De eerste testresultaten staan onderaan deze pagina (na de foto's van de vogel) :
http://www.flickr.com/photos/makke/sets ... 109210041/

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”