Overstap naar een Mac

Discussies over fotobewerking en archivering
plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Overstap naar een Mac

Bericht door plincky » vr jul 19 2013 7:16 pm

emdeklerk schreef: Maar maak niet de fout mij voor een expert aan te zien, dat ben ik totaal niet. Ik constateer slechts de feiten zoals ik ze heb meegemaakt.
Ik ben ook geen expert hoor. Maar weet wel wat.
Helaas is de tijd waar jij over praat al lang voorbij. toen hadden we nog geen mobieltje, geen digitale camera , tablet, geen ctp enz. Dat was de tijd dat we nog wat konden verdienen en we een week de tijd hadden om een order te drukken.(tegenwoordig zijn we al blij als het niet in 1 dag af moet zijn.)
Ik heb afgelopen 5 jaar veel collega's gehad die dezelfde ervaring als jou hadden en daarin bleven hangen. Als ik deze mensen wat wilde bij brengen was het "ja, maar dat deden we vroeger ook zo....waarom moet ik het nu anders doen?' alle collega's die in die tijd bleven hangen werken er nu niet meer. En dat zijn er best wat.

We leven nu en niet vroeger.
Maar wellicht dwalen we nu echt wel ver af. Weer "ontopic"?

de_Jezus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door de_Jezus » vr jul 19 2013 7:39 pm

@Plincky
Mij bedruipt het gevoel dat je iedereen, die een afwijkende mening heeft dan jouw, in een hokje duwt van mensen die weinig tot geen verstand van computers hebben. Mijn advies is dat je daarmee moet oppassen.

Zelf heb ik redelijk tot goed verstand van Windows, nu 14 jaar gelden overgegaan naar een Mac en wil niet meer anders. Ik hou van mijn iPhones, iPad, Powerbook, MacbookPro en iMacs omdat alles zo heerlijk met elkaar synchroniseerd. Voor mij is het gewoon gebruikgemaakt, neem de 'beperkingen' op de koop toe.

Dat deze een paar euro extra heeft gekost...

Swa geld moet rollen zeg ik altijd!!
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » vr jul 19 2013 8:02 pm

Yizu schreef:@Plincky
Mij bedruipt het gevoel dat je iedereen, die een afwijkende mening heeft dan jouw, in een hokje duwt van mensen die weinig tot geen verstand van computers hebben. Mijn advies is dat je daarmee moet oppassen.

Zelf heb ik redelijk tot goed verstand van Windows, nu 14 jaar gelden overgegaan naar een Mac en wil niet meer anders. Ik hou van mijn iPhones, iPad, Powerbook, MacbookPro en iMacs omdat alles zo heerlijk met elkaar synchroniseerd. Voor mij is het gewoon gebruikgemaakt, neem de 'beperkingen' op de koop toe.

Dat deze een paar euro extra heeft gekost...

Swa geld moet rollen zeg ik altijd!!
Is niet de bedoeling om iemand in een hokje te stoppen! Maar ik ben overtuigt dat er een kern van waarheid in mijn mening zit. Het verhaal dat als je weet wat je doet je niet tot bijna geen problemen hebt. Waarom zou ik anders nog zelf met Win werken als ik er zoveel tijd in zou moeten stoppen. Daar heb ik zelf ook geen zin in hoor. :wink: En als ik geld genoeg had, en zou er nog iets bij willen kopen zal het wellicht net zo makkelijk een Apple systeem kunnen zijn. En ik zou als een kind zo blij zijn als mijn moeder en mijn vader een Apple zou kopen!

Maar wat wellicht de Apple gebruikers die al een tijdje over zijn naar Mac OS niet moeten vergeten, dat Win niet stil heeft gezeten en Mac os wel langs zij is gekomen. Veel van de dingen die vroeger voor wel wat problemen zorgen zijn erg verbeterd. Wat je ook vaak ziet is dat de "Apple fans" altijd terug gaan in het verleden met vergelijkingen maken.

Ach, ieder zijn ding. Ik rij ook Opel en niet Audi of BMW. Hij doet uiteindelijk (bijna) hetzelfde voor veel minder geld. En kan daarom weer een D800 kopen inpv een D7000 :mryellow:
En mijn geld heeft geen tijd om te rollen.... het is al weg voordat het de grond raakt :oohh:

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » vr jul 19 2013 8:09 pm

Jullie doen niets anders dan iedereen in hokjes stoppen.

Onbegrijpelijk dat er op deze (zoveelste)onzinnige discussie geen slotje komt: jullie worden het toch nooit eens over Mac/Windows.

Jammer dat het voor de TS weer niet eens duidelijk wordt..... maar dat had ze ook niet kunnen verwachten. Helaas

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » vr jul 19 2013 8:17 pm

Dat is het toch ook. "onduidelijk" anders had ze de vraag niet gesteld en had ze wel geweten wat ze wilde.
Reest schreef: Jammer dat het voor de TS weer niet eens duidelijk wordt..... maar dat had ze ook niet kunnen verwachten. Helaas

Rinus

Maar als jij het juiste antwoord hebt voor TS.... het is nog niet te laat. :mryellow:

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » vr jul 19 2013 8:40 pm

plincky schreef: Maar als jij het juiste antwoord hebt voor TS.... het is nog niet te laat. :mryellow:

Zoveel 'wijsheid' zoals jullie hiervoor ten toon spreiden, vraagt niet meer om mijn mening.
Die heb ik in mijn bovenstaande reactie gegeven.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » vr jul 19 2013 8:43 pm

bedankt voor je bijdrage. :huh:

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr jul 19 2013 9:03 pm

Heb het idee dat dit draadje knap aan het ontsporen is ;) En dat men te veel op de man aan het spelen is betreft WIN tov Mac / Ervaring tov Geen ervaring / enz enz
Zoals de andere draadje die over Mac en Win gaan ;)

Knal ik er een slotje op.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » vr jul 19 2013 9:03 pm

Ik gebruik al heel lang een Apple; het besturingssysteem bevat veel nuttige handigheidjes die het werken veraangenamen.
Hard- en software zijn goed op elkaar afgestemd en daardoor werkt alles stabiel en zonder veel noodzakelijk onderhoud.

De laatste jaren echter heb ik een beetje mijn bedenkingen over Apple. Dat begon ooit met de introductie van iTunes als muziekspeler. Werkte goed tot de iTunes Store erin geïmplementeerd werd. Daarna moest je iPhones en iPads met je muziekspeler synchroniseren.
Ik heb niet heel veel rekensnelheid nodig; de bestanden waarmee ik werk zijn niet heel groot. Ik heb een Mac Pro Dual Quad Core (veel rekenkracht) en een iPad 1 (onder andere).
Beiden zijn tot de meest recente OS'sen geupdate voor zover dat gaat met de beschikbare hardware in beide apparaten.
Sinds de recentste software er op staat merk ik een significant verschil in snelheid. En dat dan in negatieve zin.
Nu is Apple een hardware maker en die wil apparaten verkopen. Ik heb na updaten een idee dat Apple willens en wetens oudere apparaten uitsluit of dermate vertraagd dat de klant snel een nieuw apparaat koopt.
Ik denk er sterk over om de Pro weer te downgraden tot een sneller werkend systeem. De hoeveelheid werk houd mij nog even tegen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Gesloten

Terug naar “Fotobewerking en archivering”