vandaag - na een voorspoedige reis - teruggekeerd in den thuislande na een heerlijke vakantie van 2 weken in het Duitse plaatsje Schönecken; midden in de Vulkaan-Eifel.
Een broodnodige vakantie, na de nodige turbulentie het afgelopen jaar.
We hebben veel gedaan, maar ook weinig gedaan; niet bij alles ging de camera mee (die beelden heb ik 'in mijn hoofd') maar bij andere gelegenheden weer wel.
Van de beelden die ik wel gemaakt heb (veel met de net voor de vakantie van Tuihanti gekochte Sigma 70-200 f/2,8) wil ik graag een aantal hier delen.
1.

Het Jezus-kruis in de Dom in Triër; daar zeer mooi aangelicht
2.

Een detail van het plafond van 1 der koepels van de Dom.
3.

Een stilleven in de crypte onder de Dom, zeer indrukwekkend...
4.

Mijn prachtige dochter, wellicht wil ze zich gaan bekeren tot het boeddhisme?
5.

Rond het vakantiehuis was het prettig wandelen, en zo'n huisje past prima op een foto
6.

Wat 'n mooie omgeving, bergkam na bergkam...
7.

In een wildpark op een klein uurtje rijden (via een heerlijke 'stuurweg' met om de haverklap haarspelbochten en stijgingen/dalingen van 14%) kon je door een vallei lopen waar een groep Berber-Makaken vrij rondloopt en je kunt je daar zelf dus ook vrij tussen begeven (zolang je een respectabele afstand bewaart) en daar kon ik deze mooie foto maken.
8.

En met wat geluk tref je dan ook het 'kleintje' dat nét geboren is...
9.

In een aangrenzend gebied kon je (a la een safari) rondrijden op een tocht van ruim 8 kilometer tussen wilde zwijnen, ezels, lama's en herten... Dit 'gestolen' momentje kon mij zeer bekoren.
10.

En dan, om 15:00 uur begon er een lang gekoesterde wens: Het bijwonen van een vliegshow door een 2-tal valkeniers die een variëteit van vogels onder hun hoede hebben, zoals deze uil...
11.

Valkenier en uil, als team...
12.

Een rode wouw, in vlucht...
13.

En net toen we dachten dat het niet 'indrukwekkender' kon, haalt de valkenier een zee-adelaar op; spanwijdte 2 meter 20...
14.

Okay, een zonsondergang in HDR; mijn 1e poging boven op de berg waar we verbleven. Wel gelukt denk ik zo?
15.

Ook een leuke 'vogel' die zomaar voor mijn lens opdook :mrgreen:
16.

Tijdens een ander uitstapje met "natuurlijk" weer een vliegshow, een zwarte wouw op het moment dat 'ie afremt om te landen.
Dit keer was het om 11 uur 's ochtends met 'vreselijk' licht dus dat was een stuk moeilijker...
17.

Een poolwolf in het Adler- und Wolfpark, veel hekken en héél veel drukte dus dat viel nog niet mee....
18.

En als laatste, een zonsondergang in de rug en dan op de ruines van de oude Burcht in het dorp Schönecken een overzicht van het dorp.
Ik heb nog best wel veel foto's gemaakt

Naast het fotograferen heb ik veel geoefend met het ver- en bewerken in Lightroom; en ik hoop dat dat te zien is.
Ik heb er lol in gehad om de foto's te maken en te bewerken, ik hoop dat jullie er lol in hebben om ze te bekijken: bedankt!