Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel - vogelpret

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel - vogelpret

Bericht door DannySan » zo jul 21 2013 4:07 pm

Hoi allemaal,

op 'verzoek' :wink: van ReneG plaats ik in deze presentatie mijn vogel-foto's die ik in mijn vakantie gemaakt heb.
Ik heb een 2-tal "vliegshows" meegemaakt (de 1e in het Wildpark in Daun, de 2e in het Adler- und Wolfpark te Pelm) en dit was tevens de 1e keer dat ik met de Sigma 70-200 op 'vogeljacht' ging.
Mijn streven was 'minimaal 1 scherpe foto van een vogel in vlucht'; maar - gelukkig - kwamen daar wel wat meer prima resultaten uit.

Nadat ik nog wel een klein stukje 'afgunst' weg moest slikken toen een echtpaar naast mij plaatsnam op het bankje met elk een Can*n kanon met ook elk een 100-400 schuifzoom ging ik de vogels met mijn D3100 en de Sigma 'te lijf'. Ik dank jullie alvast voor het kijken!

1.
Afbeelding
Alhoewel deze Rode Wouw nog in haar kooi zat, hield ze me schérp in de gaten...

2.
Afbeelding
Met deze uil werd de show in Wildpark Daun 'geopend'; een zeer attent beestje en alhoewel niet de 'indrukwekkendste' was de snelle en geruisloze vlucht leuk (en wat moeilijker vast te leggen)

3.
Afbeelding
In de vlucht werd er op onvoorspelbare momenten een 'prooi' tevoorschijn gehaald waardoor de uil in 'jachtmodus' gaat.

4.
Afbeelding
In volle vlucht...

5.
Afbeelding
Blijft een mooi samenspel van mens en dier...

6.
Afbeelding
Een 'close encounter' met een zee-adelaar... ruim 2 meter 20 spanwijdte, iets wat respect afdwingt. Tegelijk door zijn tragere vlucht mooie beelden.

7.
Afbeelding
Take off...

8.
Afbeelding
En in de lucht...

9.
Afbeelding
De volgende vogel, een mooie valk. Helaas... ze zijn blóedsnel en bijkans onmogelijk scherp vast te leggen.
De valkenier had een 'prooidier' aan een lange lijn die hij cirkelend om zich heen liet draaien, en nadat de assistent de valk 'omhoog' had gegooid ging de valk na een stijle klim in een draai en dan als een raket op de prooi af waarbij de valkenier steeds wegdraaide zodat de valk opnieuw en opnieuw 'aanviel. Machtig mooi schouwspel waarbij ik ook even het geheel NIET door de zoeker wilde bekijken.
Deze foto is van 'draaimoment' voordat de snelheid hoger werd dan de AF van mijn D3100 kon bijhouden :mrgreen:

10.
Afbeelding
En dan de laatste vogel - en ook de mooiste - de Rode Wouw. Schitterend in de zon die schuin achter me wegkwam en waardoor de vogel goud en rood 'knalde': te gek!
De Rode Wouw is weer iets kleiner dan de Zee Adelaar maar heeft ook een hele mooie 'vlucht' die zich goed leent voor mooie foto's

11.
Afbeelding
De 1e foto 'in de vlucht'

12.
Afbeelding
Nogmaals in vlucht, maar dan nu een koers 'voor het publiek langs' doordat de valkenier en assistent steeds van plek op de weide wisselden...

13.
Afbeelding
En nu in de draai, alle veren uitgespreid...

14.
Afbeelding
Een iets andere positie gekozen, zodat ik achter de valkenier kon staan (mocht niet altijd) zodat ik de vogel in aanvlieg kon vastleggen

15.
Afbeelding
En na de show, even een valk en een 'rare vogel' vastleggen; apart om te horen dat de volwassen valk net zo veel woog als mijn dochter bij haar geboorde (750 gram)...

Dit is de laatste foto van mijn presentatie, ik vond de resultaten zelf erg mooi; bedankt voor het kijken!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel - vogelpret

Bericht door hans1956 » zo jul 21 2013 4:49 pm

Mooie serie Danny. Prachtige opnames van die roofvogels.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » zo jul 21 2013 5:54 pm

Mooie serie Danny goed vastgelegd.
Nummer 12 vind ik een van de mooiste.
En op 15 kijkt iemand zo trots als een pauw om bij vogels te blijven. Super.
groeten Robert

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » zo jul 21 2013 6:08 pm

Leuk om te oefenen in meetrekken en zo.
Vogelpret, voor wie?

Het is geen waardeoordeel t.a.v. de fotograaf, maar commercieel uitbuiten van roofvogels blijf ik laakbaar vinden.
Maar zo lang er voor betaald wordt............

EviZ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EviZ » zo jul 21 2013 9:23 pm

Fraaie serie!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma jul 22 2013 10:24 am

Vooral de serie van de laatste vogel is prachtig gelukt Danny. Leuke foto van je dochter ook, die het zo te zien best wel spannend vond om zo.n vogel op de hand te hebben.
Als jouw dochter maar 750 gram woog :o heeft ze de schade goed ingehaald!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jul 22 2013 10:52 am

Goede serie! Ik zie her en der wel wat overbelichting (bij de uil) en soms een wat drukke achtergrond, maar zeker niet verkeerd voor een eerste poging met de 70-200. Heerlijke lens. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma jul 22 2013 11:36 am

Prachtige serie die je hier laat zien. Nu is de D3100 natuurlijk een prima cameraatje maar zo zie je maar dat het niet om het materiaal gaat maar om de fotograaf. Ik heb niet vaak betere platen uit een D3100 zien komen!
Fin.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma jul 22 2013 11:57 am

Heel mooi vastgelegd. De 70-200 2.8 van Sigma is een voortreffelijke lens gelet op de prijs/prestatie verhouding.

Ik heb de lens de afgelopen week eens uitvoerig getest met mijn D300s op Ameland.
Ragscherpe rakker

Ik denk dat jij in ieder geval uit je D3100 tot het maximaal haalbare hebt gehaald. Een hele kunst op zich

pfitskie
Forumlid
Forumlid

Bericht door pfitskie » ma jul 22 2013 12:57 pm

D. Haaksma schreef:Leuk om te oefenen in meetrekken en zo.
Vogelpret, voor wie?

Het is geen waardeoordeel t.a.v. de fotograaf, maar commercieel uitbuiten van roofvogels blijf ik laakbaar vinden.
Maar zo lang er voor betaald wordt............
Ach ja........ De mens en de natuur. Wat zijn ogen zien, verzieken zijn klauwen. :(
gr
Peter

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma jul 22 2013 2:38 pm

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

@hans1956: Bedankt voor je reactie, het resultaat viel mij ook heel erg - positief - mee!

@Erpeewee: Bedankt voor je reactie, nummer 12 is inderdaad erg mooi geworden. Mijn dochter vond het wel een tikkie eng maar tegelijk was ze ook stoer.

@D. Haaksma: Inderdaad mooi om te zien en te oefenen, en deze roofvogelshow is maar een klein onderdeel van het dagpakket; ik wil liever niet in dit topic de discussie daarover aangaan.

@EviZ: Bedankt voor je reactie!

@Riemke: De Rode Wouw leende zich met dit licht ook perfect qua kleuring, en die van mijn dochter is inderdaad leuk gelukt. De 'schade' is ondertussen prima ingehaald gelukkig!

@ReneG: Bedankt voor je compliment! De overbelichting had ik ook gezien, het was 15:00 uur ongeveer dus dan wordt het licht al wat beter. Maar ik moest het doen met de plek (met een klein beetje lopen) en het licht 'as it was'; net zoals de achtergrond. Inderdaad een heerlijke lens!

@djunclesam: Dank voor je compliment!!!! Doet me erg goed om dit te lezen. Ik kan qua instellingen/objectief/nabewerking ook niets meer bedenken wat 'beter' had gekunt eigenlijk met deze combinatie van body en objectief.

@Peter: Bedankt voor je reactie, het is inderdaad een heerlijke lens met een prettige verhouding van prijs/prestatie (helemaal deze zonder OS). Hij is scherper dan de 18-50, en evenaart de Nikkor 50mm f/1,8 voorzover ik die vergelijking kan maken met mijn materiaal. Ook hier gezegd: qua settings zoals ik ze nu ken en toepas kón er ook niets beter (ja wellicht positionering en licht).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Angelique
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Angelique » ma jul 22 2013 5:05 pm

Prachtige serie, leuk om naar te kijken!
Groetjes Angelique

Nikon D3100 18-55VR / AF-S 55-300 mm - f/4-5.6G ED VR DX
http://angeliquedalhoeven.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door PvGessel » ma jul 22 2013 10:15 pm

djunclesam schreef:Prachtige serie die je hier laat zien. Nu is de D3100 natuurlijk een prima cameraatje maar zo zie je maar dat het niet om het materiaal gaat maar om de fotograaf. Ik heb niet vaak betere platen uit een D3100 zien komen!

+++1 8)
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Jester
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Jester » ma jul 22 2013 11:19 pm

++++++++++++1

Prachtige serie, Danny, wat een genot om naar te kijken! Ik had zo mijn bedenkingen over Sigma, maar die heb je met deze serie helemaal weggevaagd... Een misplaatst vooroordeel, blijkt nu! Ik ga nog harder sparen voor een 70-200 2.8 (of het een Nikkor of een Sigma gaat worden - als het er al van komt - weet ik niet, maar je hebt me hiermee echt aan het twijfelen gemaakt...)

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”