op 'verzoek'

Ik heb een 2-tal "vliegshows" meegemaakt (de 1e in het Wildpark in Daun, de 2e in het Adler- und Wolfpark te Pelm) en dit was tevens de 1e keer dat ik met de Sigma 70-200 op 'vogeljacht' ging.
Mijn streven was 'minimaal 1 scherpe foto van een vogel in vlucht'; maar - gelukkig - kwamen daar wel wat meer prima resultaten uit.
Nadat ik nog wel een klein stukje 'afgunst' weg moest slikken toen een echtpaar naast mij plaatsnam op het bankje met elk een Can*n kanon met ook elk een 100-400 schuifzoom ging ik de vogels met mijn D3100 en de Sigma 'te lijf'. Ik dank jullie alvast voor het kijken!
1.

Alhoewel deze Rode Wouw nog in haar kooi zat, hield ze me schérp in de gaten...
2.

Met deze uil werd de show in Wildpark Daun 'geopend'; een zeer attent beestje en alhoewel niet de 'indrukwekkendste' was de snelle en geruisloze vlucht leuk (en wat moeilijker vast te leggen)
3.

In de vlucht werd er op onvoorspelbare momenten een 'prooi' tevoorschijn gehaald waardoor de uil in 'jachtmodus' gaat.
4.

In volle vlucht...
5.

Blijft een mooi samenspel van mens en dier...
6.

Een 'close encounter' met een zee-adelaar... ruim 2 meter 20 spanwijdte, iets wat respect afdwingt. Tegelijk door zijn tragere vlucht mooie beelden.
7.

Take off...
8.

En in de lucht...
9.

De volgende vogel, een mooie valk. Helaas... ze zijn blóedsnel en bijkans onmogelijk scherp vast te leggen.
De valkenier had een 'prooidier' aan een lange lijn die hij cirkelend om zich heen liet draaien, en nadat de assistent de valk 'omhoog' had gegooid ging de valk na een stijle klim in een draai en dan als een raket op de prooi af waarbij de valkenier steeds wegdraaide zodat de valk opnieuw en opnieuw 'aanviel. Machtig mooi schouwspel waarbij ik ook even het geheel NIET door de zoeker wilde bekijken.
Deze foto is van 'draaimoment' voordat de snelheid hoger werd dan de AF van mijn D3100 kon bijhouden :mrgreen:
10.

En dan de laatste vogel - en ook de mooiste - de Rode Wouw. Schitterend in de zon die schuin achter me wegkwam en waardoor de vogel goud en rood 'knalde': te gek!
De Rode Wouw is weer iets kleiner dan de Zee Adelaar maar heeft ook een hele mooie 'vlucht' die zich goed leent voor mooie foto's
11.

De 1e foto 'in de vlucht'
12.

Nogmaals in vlucht, maar dan nu een koers 'voor het publiek langs' doordat de valkenier en assistent steeds van plek op de weide wisselden...
13.

En nu in de draai, alle veren uitgespreid...
14.

Een iets andere positie gekozen, zodat ik achter de valkenier kon staan (mocht niet altijd) zodat ik de vogel in aanvlieg kon vastleggen
15.

En na de show, even een valk en een 'rare vogel' vastleggen; apart om te horen dat de volwassen valk net zo veel woog als mijn dochter bij haar geboorde (750 gram)...
Dit is de laatste foto van mijn presentatie, ik vond de resultaten zelf erg mooi; bedankt voor het kijken!