Graag zou ik over het volgende advies willen. Ik heb de kans om de SB900 te kopen voor 190 euro. Nu heb ik al de yongou 560, en zou ik op zich daarmee de strobist set kunnen beginnen. Maar nu zou ik toch graag af en toe direct TTL kunnen flitsen. Maar anderzijds lees ik ook veel over de.... sb-28 als ik me goed herinner, of gewoon de yongou 560, en voor dezelfde prijs haast, zou ik er 1 bij kunnen kopen en heb ik 2 flitsen voor de strobist set. Al heb ik ook zoiets van: ik kan maar beter met 1 beginnen. Ik ben me bewust van het "heet worden" probleem van de SB900, maar dat vind ik zelf niet zo een probleem.
Nu wil ik graag dus aan jullie vragen, kan ik inderdaad als beste de sb900 testen, en als die goed werkt, kopen? En dan de Yongou 560 verkopen of bewaren voor later. Of kan ik beter een andere richting op gaan denken?
Ik heb verder de D7000 en overweeg om bij de flitser het volgende te kopen:
LumoPro LP633 Umbrella Swivel
LumoPro LP605 Stand
Falcon Eyes Flitsparaplu URK-48TGS Transparant/Goud/Zilver 100 cm
Dit zou in totaal 100 euro kosten.. Nu heb ik bij een fotografiewinkel het volgende aanbod gekregen:
UR-32S flitsparaplu (wit, 80cm)
Tiltting bracked + flitsschoen CLD-9hs
lampen statief w-804
Samen voor 40 euro.
Wat is wijsheid? Ik heb zelf zoiets van, ik heb het liefste kwaliteit, en minstens 100cm parasol. Voor toch wat gespreider licht.
Alvast super bedankt!