Concertfotografie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Clin222

Concertfotografie

Bericht door Clin222 » do jul 25 2013 8:39 pm

Hoi allemaal,

Ik zit met de volgende situatie.

Aankomende zaterdag val ik als fotograaf(hobbyiest) in op het concert van een band. Ze spelen op een festival. Onduidelijk is of ze binnen of op een buitenpodium spelen.

De bedoeling is dat ik backstage en tijdens het optreden een aantal foto's maak voor de band en sponsor(grote achterban). Met name tijdens het optreden twijfel ik over de geschiktheid van mijn apparatuur.

Uitrusting:
- Nikon D5000, kit 18-55mm, 35mm 1.8, 55-200mm, sb-700

35mm zit een vermenigvuldigingsfactor op maar deze lens lijkt me vanwege het vaste bp niet ideaal.

55-200mm qua bereik erg fijn maar niet lichtgevoelig.

Ik ben dus bang dat ik uiteindelijk enerzijds met hele korrelige foto's kom te zitten. Anderzijds met wazige foto's door het scherpte diepte probleem of een te trage sluitertijd. Flitser gebruik ik liever niet. Op dit moment wordt bewolking en onweer voorspeld. Tijdstip van fotos rond 16.00

Vraag: tips & tricks om met deze uitrusting het beste uit de situatie te halen. (1e x concertfotografie)

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Clin222 op do jul 25 2013 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Concertfotografie

Bericht door Wolf » do jul 25 2013 8:48 pm

Backstage is de 35 wel geschikt lijkt mij.
Tijdens het optreden is iets meer lengte 55-200 wel geschikt. Als het binnen is zit je idd met te weinig licht dus dan moet je de iso hoog zetten.

Je bent hobbymatig bezig dus je hoeft echt niet honderden goede foto's te hebben.
Ga gewoon foto's maken, heb plezier en leer van wat je tegenkomt.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Clin222

Bericht door Clin222 » do jul 25 2013 9:09 pm

Bedankt Rolf! Ik hoop met een iso van max 400a600 weg te komen....

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Wolf » do jul 25 2013 9:15 pm

Ik zou hoger gaan......

Op froknowsphoto.com krijg je volgens mij een e-book over concertfotografie als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. (2 jaar gelden wel in ieder geval)
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » do jul 25 2013 9:44 pm

Dat e-book krijg je nog steeds hoor, maar tips en trucs zijn lastig aangezien je nog niet veel weet. Niet te bang zijn voor wat hoge ISO, nabewerken in Lightroom oid dus schieten in RAW. Single Point AF, niet te lage sluitertijd. Succes en laat je de foto's nog zien?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”