Gisteravond gemaakt na een heftige onweers/regen bui
1

Vanochtend al heeeeel vroeg op pad gegaan
2

3

4

5

Tips zijn welkom!

Bedankt voor je reactie Gerard.Gerard de Zwaan schreef:Het is jammer dat er op foto 2 en 3 iets van stuiken te zien zijn waar door de reeën minder goed te zien zijn. Het is ook wel handig dat er de gegevens van de foto's zelf er bij staan, het nu gokken wat de zoom afstand, sluitertijd, iso waarde en de diafragma is. Ik heb zelf deze lens ook maar net en heb de genoemde gegevens ook er bij gezet, er kwamen dan wel nuttige en bruikbare tips binnen.

jettiny schreef: Proficiat met je nieuwe objectief en veel plezier ervan.
Dank je wel.
Dan naar de foto's.
Ik wil niet te streng zijn ivm het feit dat het wat oefenfoto's zijn.
Foto 1 Lijkt me scheef te staan, althans dat zegt m'n gevoel.
Een beetje meer contrast zou wenselijk zijn.
Ik mis een onderwerp.
Dit was direct na een onweersbui en vond mooi dat er weer een beetje zon door de bomen over het water scheen.
Foto 2 en 3, is wel leuk dat je reeën hebt gefotografeerd, maar eigenlijk vind ik ze niet mooi genoeg.
Ik dacht in 1e instantie die foto's zijn mislikt.... maar thuis op de pc vond ik het toch ook wel weer wat hebben
Foto 4 een hele mooie zachte achtergrond maakt het een mooie plaat.
Wel mis ik een beetje scherpte, bewerk je de foto's wel ?
Ik heb ze wel nabewerkt....
Foto 5, het blad met de druppels vragen mijn aandacht, en dat lijkt me ook jou reden van de foto, of niet ?
Wel veel bloemen, minder is meer wordt weleens gezegd, en ik denk dat dat hier ook van toepassing is.
Helemaal mee eens! Maar ja die bloemen zaten er nu eenmaal![]()
Vrgr
Tiny

Bedankt voor je tips en reactie Dogo, hier kan ik wat mee!dogo schreef:2 en 3 door de mist geschoten? Die struiken voor je camera lijken zo op wazige groene vlekken. Bij mist kan de camera helaas niet goed zelf belichten, dan moet je altijd over belichten. De sensor ziet de mist als een grote witte achtergrond en denkt "wow, dat is veel licht" en knijpt de belichting. Bij mist 1 tot 2 stoppen overbelichten en kijken welke foto het best komt. Hertjes in mist zal echter m.i. nooit zo'n succes zijn, je zal ze nooit goed kunnen zien, een landschap of kasteel e.d. in mist, mits goed (over) belicht, kan wel heel mooi zijn.