een fx objectief past gewoon op een DX body, geen probleem. En je bent klaar voor een FX toekomst, maar bepaal dat vooral zelf! Over het algemeen zitten beperkingen van objectieven in de randen van de lenzen, en die gebruik je niet bij een DX camera, dus dat is weer goed.... totdat je die op een FX gaat schroeven, dan kan het weer tegenvallen. Had ik al gezegd dat een lens (serie) kiezen niet makkelijk is?

En kopen op marktplaats is inderdaad een beetje een gok, mijn 12-24 kreeg ik niet weg voor boven de 400 en nu staat ie als ingeruild objectief (in perfecte conditie!) bij de club uit Urk voor bijna 700 euro..... tsja....
Hoi Emiel, haha daar ben ik nu ook achter, dat een lens kiezen toch echt lastig is, maar door jullie hier op het forum krijg ik er wel steeds meer een idee van.
Ja zoiets had ik ook gelezen dat het vooral in de randen zit, het mooiste zou zijn om iets uit te kunnen proberen bij een winkel maar dat zal best wel kunnen. Ja Marktplaats ben ik wel wat huiverig voor, de meesten zullen best wel goed zijn maar zal je net zien.....Oke dus in Urk verkopen ze ook 2e hands, dat wist ik niet (ben er onlangs nog geweest). Maar goed, ik ben nu wel weer een antwoord rijker, een FX objectief kan dus op een DX alleen heb je wat beperkingen....ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat echt afgeraden werd. Bedankt wederom voor je antwoorden! Ik hou je wel bezig he

Groeten Martin