Cameratas voor D800 70-200mm 2.8 VR I inclusief 1.4 en body

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Gesloten
renrij

Cameratas voor D800 70-200mm 2.8 VR I inclusief 1.4 en body

Bericht door renrij » di jul 30 2013 8:55 pm

Hallo!

Ik ben op zoek naar een geschikte, stevige cameratas voor deze combinatie.
Ik dacht eerst aan een Lowepro Toploader 75 AW maar die is (net te klein)
De 75 AW is binnenmaats 17x17x29 en mijn combi 16x18x32 plm

Zonder grip en converter zou het wel passen maar dan mis ik snelheid in fps en een stuk minder bereik.
Grip en converter er los bij in betekent weer gemis aan handelingssnelheid.\
Vraag is dus wat is incl Conveter EN grip de meest geschikte wel passende cameratas?

Alvast bedankt

Groetjes,

René

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Cameratas voor D800 70-200mm 2.8 VR I inclusief 1.4 en b

Bericht door plincky » di jul 30 2013 8:59 pm

renrij

Bericht door renrij » di jul 30 2013 9:03 pm

Dankjewel! Is zeker een goede optie!

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di jul 30 2013 9:39 pm

Ik heb lang gezocht voordat ik voor m'n D800E + grip + objectieven een geschikte tas gevonden had...
Voor mij was de Kata Holster Grip 18 DL de oplossing:
Afbeelding
ik heb 'm destijds bij cameranu gekocht: http://www.cameranu.nl/nl/tassen-koffer ... 143_186434" onclick="window.open(this.href);return false;

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » wo jul 31 2013 9:03 am

Beste René,

Hoeveel inhoud heb je nu nodig: D800 70-200mm 2.8 VR I inclusief 1.4 en body.
Twee bodies, een 1,4 24mm en een 70-200, een tas dus waar je D800 met de 70-200 zo in past.
En dan hebben we het nog niet over de flitser, de regenjas, het blikje fris enz.

Een lijstje met zaken om op te letten:

- Alles moet er in passen. Ruimte voor regenjas, paraplu, flesje drinken, boek, lap top computer, etc.
- Kun je op de tas staan? Dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
- Is de tas anti statisch? Je camera houdt niet van stof!
- Moet de tas regendicht, of waterdicht zijn? Heeft de tas een aparte regenhoes?
- Heeft de tas, rugzak een waterdichte bodem. Je zult in dit kikkerlandje de tas eens ergens neer moeten zetten. Vraag er eens naar in de winkel. De verkoper zal het niet eens weten! Mijnheer, daar vraagt nooit iemand naar!
- Mag de tas als fototas herkenbaar zijn? Een camera merk is uit den boze. Een tas mag er eigenlijk niet uitzien als cameratas. Een leuke auto kun je ook bestellen zonder een naamsvermelding. Al die namen van Lowepro, Billingham, e.d. zie je eigenlijk alleen bij fototassen. De naam verklapt al wat er in zit.
- Is de tas veilig bij een (berg) wandeling, zit met een klem aan je broekriem, oid. Dan heb je de handen vrij.
- Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
- Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
- Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
- Is de tas shockproof?
- Zelf zal ik geen tas met een riem-sluiting nemen, vind ik niet handig. Het handvat boven op de tas, is wel weer doordacht.
- Wat is het gewicht van de tas?
- Is de indeling - binnenkant te verwijderen, en of apart verkrijgbaar?
- Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas), een koffer of een rugzak?
- Is er wel een ideale fototas? Met twee of drie verschillende tassen kun je meer doelstellingen halen. Er is geen ideale fototas.
- Kun je er een statief(je) aan vastbinden?
- Moet er een apart vak zijn voor een laptop, tablet, reader e.d.? Hoe groot is je laptop: centimeter mee nemen.
- Bij een tas is een rits een probleem. Als de rugzak of trolley mee gaat als bagage in het vliegtuig, neem iets zonder een rits. Handbagage mag wel een rits hebben. Een rits is zeer inbraakgevoelig. Lees straks meer.
- Wat kost de tas?

Soms staan er op het internet de maten bij een fototas. Of soms het aantal liters. Het blijft echter moeilijk om in te schatten of dat wat je zelf hebt er straks ook in past. Een goede tas koop je voor minstens 10 jaar. Bedenk even in stapjes van 2 jaar terug wat je toen had. Als je camera sterk uitrusting varieert, dan heb je meerdere tassen nodig, of een tas die je kun uitbreiden. Als de camera uitrusting in de laatste 10 jaar niet veranderd is, ben je een gelukkig mens, je heb al een goede tas.

Als je toch een beetje wilt inschatten hoeveel ruimte je nodig hebt, reken voor elk objectief en elke flitser minstens 1 liter. Want de tussenschotten of de foamtasjes om een en ander te beschermen, nemen ook ruimte in. En dan is nog van belang hoe je er mee wilt werken. Zelf heb ik een schoudertas met een inhoud van ongeveer 20 liter. Als ik veel wil mee nemen, passen er 2 bodies in, waarvan 1 met accu-pak, 1 flitser, en wel 10 objectieven in, allemaal apart verpakt in een foamtas. Als je dan een foto wilt maken, moet wel alles uit de tas, omdat je anders niet de gewenste combinatie hebt.
Werk je met één camera om de nek, dan kun je de tas gebruiken om zo 2 of 3 andere objectieven grijpklaar te houden, een flitser, een tafelstatief, extra voedingen, en ander klein spul.

Ga dan eens naar deze website: http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Klik bijvoorbeeld boven aan deze site op je voorkeur en dan kun met het linker venster een merk uitzoeken. In de beschrijving zie je zo wat er al niet in past. Ook andere merken worden genoemd. Je ziet ook meerdere foto’s. Bij Bagsize kun je ook aangeven hoeveel camerabody’s je hebt en wat de maat van je laptop is: 12, 15, 17 inch.

Op http://www.taschenfreak.de/" onclick="window.open(this.href);return false; veel foto´s van heel veel verschillende tassen en rugzakken.

(uit: http://www.hansbraakhuis.nl/cameratas%20rugzak.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » wo jul 31 2013 10:19 am

renrij schreef:Hallo!

Ik ben op zoek naar een geschikte, stevige cameratas voor deze combinatie.
Ik dacht eerst aan een Lowepro Toploader 75 AW maar die is (net te klein)
De 75 AW is binnenmaats 17x17x29 en mijn combi 16x18x32 plm

Zonder grip en converter zou het wel passen maar dan mis ik snelheid in fps en een stuk minder bereik.
Grip en converter er los bij in betekent weer gemis aan handelingssnelheid.\
Vraag is dus wat is incl Conveter EN grip de meest geschikte wel passende cameratas?

Alvast bedankt

Groetjes,

René

Er is maar 1 (één) goede oplossing voor je vraag:

Ga naar een goed geoutilleerde winkel met je spulletjes en probeer het uit.

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » wo jul 31 2013 11:44 am

Helemaal mee eens. Er gaat niets boven ' meten is weten '.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

renrij

Bericht door renrij » wo jul 31 2013 6:26 pm

Dank voor alle reacties. Het is voor deze combi een Think Tank Digital Holster 50 geworden. Uiteraard heb ik voor al het andere materiaal een Trolley (ook Think Trolley) en een goede Lowepro Rugtas en andere tassen maar wilde puur voor deze combi een aparte tas.

Mag dus nu ook slotje op!

Gesloten

Terug naar “Overige fotoapparatuur”