Mijn D200 heeft op 't moment ernstig last van Dead Battery Syndrome (DBS).
Inmiddels heb ik op diverse plekken op internet gevonden dat Nikon een firmware update aanbiedt (versie 2.01).
Mijn D200 heeft versie 2.00 (gekocht in 2008).
Mijn probleem is nu alleen het volgende:
Hoe krijg ik die nieuwe firmware erop als de camera steeds vrijwel meteen 'dood gaat' ?
Ik heb geen netstroom-adapter en heb geprobeerd of de USB aansluiting met mijn laptop de camera van stroom wil voorzien, maar dat lijkt niet het geval.
Hoe los ik dit op ?
Ik kan wel 'n netwerkadapter kopen, maar die kost 100 euro en ik heb daar verder helemaal geen behoefte aan.
Ik heb 4 originele Nikon EL_EN3e batterijen die het prima doen.
Nou ja, daar moet ik bijzeggen dat eentje laatst na het opladen geen continu-brandend rood lampje op de oplader kreeg, maar dat het lampje uitging. Dacht even dat dit (deel van) het probleem was. Meteen de andere 3 accu's gecontroleerd, geven allemaal (zoals het hoort) continu brandend licht zodra opgeladen. Helaas geven ook die laatste 3 accu's steeds DBS !

Denk dat het upgrade vd firmware toch een goed idee is. Heb ondertussen ook nieuwe Nikon accu's besteld.
Iemand tips hoe ik die firmware op mijn camera krijg als de stroom steeds uitvalt ?
Op internet staat een handleiding hoe deze firmware te installeren, maar daarin staat hierover niets.
Zie https://nikoneurope-en.custhelp.com/app ... 43/kw/d200" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle hulp is welkom ! Bvd
Groet,
Pauline Solleveld.