verschil nationaal of internationaal model sb-800??

Discussies over flitsers
lennardp

verschil nationaal of internationaal model sb-800??

Bericht door lennardp » ma sep 24 2007 10:22 pm

kon het via de zoekfuntie niet vinden dus dan maar zo!

Wat is het verschil tussen een internationaal of een nederlands model flitser (sb-800)?? is het alleen de handleiding? of is de tekst in het flitserschermpje ook in het engels ipv nederlands (of is die zoiezo niet in het nederlands?)

Het scheelt nogal in prijs...€359,00 ipv €389,00...
alvast bedankt!

GdP

Bericht door GdP » ma sep 24 2007 10:26 pm

De handleiding is in het engels. Voor de rest is er volgens mij geen verschil. De Nederlandse handleiding kan je gewoon downloaden.

Gerrit

Gebruikersavatar
The-Boss
Clublid
Clublid
Berichten: 1383
Lid geworden op: zo jun 11 2006 8:33 pm
Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma sep 24 2007 10:27 pm

Bij mijn weten alleen de handleiding in het nederlands, flitser zelf is in het engels en niet in te stellen...

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

yoyo

Bericht door yoyo » ma sep 24 2007 11:12 pm

Garantie...

lennardp

Bericht door lennardp » di sep 25 2007 8:02 am

wat garantie? bij allemaal zit 1 jaar garantie van nikon nederland....eigenlijk is er dus geen verschil...

wil
Clublid
Clublid
Berichten: 1345
Lid geworden op: za mei 27 2006 4:07 pm
Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » di sep 25 2007 8:23 am

Het verschil zit in de garantie. Nikon Service Point repareert alleen onder garantie als de flitser door Nikon Nederland is geleverd. Bij het internationale model moet de verkoper de flitser opsturen naar het land welke de flitser heeft geimporteerd.
Als er bij het internationale model toch een garantie zit van Nikon Nederland is mij niet duidelijk hoe dat kan.
In dat geval zou ik nooit meer een Nederlands model kopen. :wink:

Gebruikersavatar
Riemke
Clublid
Clublid
Berichten: 3597
Lid geworden op: ma mar 12 2007 12:13 am
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door Riemke » di sep 25 2007 8:28 am

Geen verschil Lennard. Expliciet gevraagd bij aankoop, ook gewoon Nikon garantie.
Alleen de handleiding inderdaad, die moet je dan even downloaden als je de Nederlandse wil, maar ook dat is geen probleem toch?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Gebruikersavatar
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Berichten: 6048
Lid geworden op: ma nov 29 2004 1:03 pm
Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di sep 25 2007 9:04 am

Garantie wordt gegeven door de verkoper. Daar moet je zijn.

Het NSP geeft ook garantie op Europese producten, lees hun site er op na.

In enkele gevallen kun je een anderstalige handleiding gratis omruilen voor een Nederlands exemplaar. Lees het laatste clubblad, pagina 4.

Gebruikersavatar
The-Boss
Clublid
Clublid
Berichten: 1383
Lid geworden op: zo jun 11 2006 8:33 pm
Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » di sep 25 2007 9:49 am

Als ik toch in Nederland in een normale fotowinkel een flitser koopt mag ik toch aannemen dat deze via de normale weg is geimporteerd en geldt toch ook de garantie bij het Nikon Service Point. Of het nu een Engels of Nederlands model is. (of ben te naief)

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Gebruikersavatar
Roelof
Clublid
Clublid
Berichten: 5390
Lid geworden op: vr dec 29 2006 1:43 am
Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di sep 25 2007 10:54 am

Als je in Nederland in een normale fotozaak een flitser koopt, dan mag je van twee dingen uitgaan.
1 - Garantie is de verantwoordelijkheid van de zaak waar je de flitser kocht.
2 - Er moet een Nederlandse handleiding bij zitten. (Geldt voor alles met een handleiding.)

Je hebt niets met het Nikon Service Point te maken, dat is het pakkie an van de zaak waar je je garantie claimt, die mogen hem ook laten maken door hun eigen technische dienst. Natuurlijk kan het zijn dat je zoiets ook onder garantie bij het NSP in kunt leveren, maar dat ligt aan je dealer.

Die Nederlandse handleiding is een verplichting die kan worden afgekocht (int. model goedkoper) en soms wordt 'vergeten'.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Gebruikersavatar
The-Boss
Clublid
Clublid
Berichten: 1383
Lid geworden op: zo jun 11 2006 8:33 pm
Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » di sep 25 2007 11:41 am

Roelof schreef:Als je in Nederland in een normale fotozaak een flitser koopt, dan mag je van twee dingen uitgaan.
1 - Garantie is de verantwoordelijkheid van de zaak waar je de flitser kocht.
2 - Er moet een Nederlandse handleiding bij zitten. (Geldt voor alles met een handleiding.)

Je hebt niets met het Nikon Service Point te maken, dat is het pakkie an van de zaak waar je je garantie claimt, die mogen hem ook laten maken door hun eigen technische dienst. Natuurlijk kan het zijn dat je zoiets ook onder garantie bij het NSP in kunt leveren, maar dat ligt aan je dealer.

Die Nederlandse handleiding is een verplichting die kan worden afgekocht (int. model goedkoper) en soms wordt 'vergeten'.
Roelof
Oke klink logisch, aan de andere kant is het dan wel vreemd dat je 30 - 40 euro meer moet betalen voor een klein nederlands boekje wat je voor niks kan downloaden als je geregistreerd bent.

En eigenlijk weet je dan nog niet of de dealer zowel voor de nederlandse of de engelse versie naar het Nikon Service Point gaat, hij kan hem dus bij de eerste beste kneus om de hoek laten gerepareren als het maar werken terug komt. Dat zeg je volgens mij dan
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Gebruikersavatar
Roelof
Clublid
Clublid
Berichten: 5390
Lid geworden op: vr dec 29 2006 1:43 am
Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di sep 25 2007 11:50 am

Dat boekje kun je alleen registreren als je geregistreerd bent en daarvoor moet in je in ieder geval iets via Nikon NL gekocht hebben. En dat betekent nog niet dat je alles kunt downloaden. (Onlangs kon iemand ViewNX niet downloaden, omdat hij alleen maar een Nikon lens geregistreerd had.)

Als je NL import hebt, dan weet je dat je ook zelf naar het NSP kunt gaan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

yoyo

Bericht door yoyo » di sep 25 2007 3:25 pm

Met een NL product heb je de NL handleiding en je kunt direct naar NPS. Via je dealer kan ook. Die stuurt het dan eventueel naar het NPS of doet het zelf.

Met een niet NL product hangt veel af van de herkomst. In veel gevallen ben je je spullen veel langer kwijt omdat het terug moet naar (land van) herkomst.

yoyo

Bericht door yoyo » di sep 25 2007 4:09 pm

Als je je spullen besteld bij B&H in de States moet je een US model nemen en niet het Import model. Als het import is dan moet je, als er wat mis is, het onderdeel naar B&H in de States sturen. Het US model heeft wel wereld garantie en kun je hier aanbieden.

Gebruikersavatar
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Berichten: 6048
Lid geworden op: ma nov 29 2004 1:03 pm
Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di sep 25 2007 6:16 pm

yoyo schreef:Als je je spullen besteld bij B&H in de States moet je een US model nemen en niet het Import model. Als het import is dan moet je, als er wat mis is, het onderdeel naar B&H in de States sturen. Het US model heeft wel wereld garantie en kun je hier aanbieden.
In de USA geeft Nikon USA alleen garantie op de door hen geleverde producten. Op alle grijze import geven zij in het totaal geen enkele vorm van garantie en of service.

Het Nikon Service Point geeft alleen garantie op:

Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor garantie?
Als u aanspraak wilt maken op garantie moet u een Europees garantiebewijs kunnen overleggen, tezamen met een aankoopnota waaruit blijkt dat het apparaat korter dan 1 jaar geleden is aangeschaft. Bovendien moet u voldoen aan de overige garantievoorwaarden van Nikon. Zo is val/stootschade bijvoorbeeld te allen tijde uitgesloten van garantie.


En in een in de USA aangeschaft product zit geen Europees garantie bewijs.

De wereld garantie die Nikon geeft is er als je op vakantie bent. Je bent Nederlander en gaat met een Nederlandse aankoopnota en een Europees garantiebewijs op vakantie naar bv Columbia. En daar gaat er iets stuk. Dan kun je met dat garantiebewijs aldaar naar de dealer. Waarom zouden er anders al die adressen bij zitten.

En een Amerikaan uit de USA met een origineel USA product heeft dus hier ook garantie.

Wereld dekking dus, jij hebt garantie in Nederland en waar dan ook ter wereld.

Wil je goedkoper uit zijn, alles kan, maar dan heb je een zeer beperkte garantie, meestal tot het verzend moment door de verkoper.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”