Mooie foto's maar wel een beetje met bjornc eens.
Je hebt je sluitertijden iets te hoog gekozen om de dynamiek te krijgen die hij graag wil zien.
Uiteraard is dat afhankelijk van de positie van de auto.
Neem nou foto 2 en 3. Volgens mij dezelfde bocht, of ongeveer. In ieder geval komt de auto na de bocht steeds naar je toe gereden. Beide foto's hebben een sluitertijd van 1/320sec. Dat kan bij foto 2 wel en bij foto 3 is dat eigenlijk te hoog. Hierdoor krijg je 'bevriezing' van de wielen waardoor de snelheid uit de foto wordt gehaald.
Ik weet dat de auto hier natuurlijk niet met een rotgang rijdt maar wanneer je een tijd van b.v. 1/100-1/125 sec had genomen dan was er meer snelheid in de foto geweest. Ditzelfde geldt voor foto 7. Bij een lagere sluitertijd was de auto los gekomen van de fotografen/publiek. De aandacht gaat meteen naar de auto omdat de achtergrond vervaagd wordt.
Ik begrijp dat je op safe wil spelen en dan zeg ik: mooie platen van die 'oldies'.
Voor de volgende keer: wanneer je een serie op safe hebt, ga dan eens spelen met sluitertijden. Ben niet bang om missers te hebben, hiervan leer je veel.
Maar misschien zit er wel zo'n foto tussen maar heb je die niet geplaatst.
Groeten Roel.