Neefje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Carola

Neefje

Bericht door Carola » zo sep 23 2007 12:59 pm

Na heel veel gelezen te hebben en weinig gereageerd, hier toch maar eens een foto ter beoordeling. opbouwende kritiek van harte welkom!

Foto's gemaakt met de D50, 50mm 1.8
Alletwee ISO 400

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Foto 2 heb ik wat lichter gemaakt.
Wat me zelf opviel bij foto 2 is dat er flink wat ruis te zien is. Ondanks dat ben ik er zelf erg tevreden over!

rik6230

Bericht door rik6230 » zo sep 23 2007 1:25 pm

Leuke foto's Carola, vooral nummer 2. Bij 1 vind ik de achtergrond te druk. Twee is mooi. Ik neem maar aan; vader en zoon. De ruis is veroorzaakt door het lichter maken.

Gabees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Gabees » zo sep 23 2007 1:45 pm

Ik vind het bij foto 1 jammer dat er zo'n witte vlek bovenin zit. Een huiskamer en die knuffels zo onscherp op de achtergrond vind ik eigenlijk wel wat hebben. (het had niet scherpter moeten zijn, dan zou het te druk worden)

Bij de tweede is de compositie leuk alleen is het daar weer jammer van de ruis die op de foto zit.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo sep 23 2007 1:48 pm

Heel goed dat je voor een laag standpunt gekozen hebt!

Nummer 2 is zeker leuk, ik zou er een lichte ruisonderdrukking op los laten de foto is het waard :)

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo sep 23 2007 7:39 pm

Foto 2 is inderdaad wat ruis te zien, maar dat mij dat nu zo stoort, nee absoluut niet. Leuke compo ! Bij de eerste foto is mij de achtergrond net iets te druk. Maar beide shots zijn voor mij een dikke voldoende waard. En dat komt natuurlijk ook door dat lekkere knulletje met z'n heerlijk bolle wangetjes. Dat zijn de dankbare onderwerpen.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Carola

Bericht door Carola » di sep 25 2007 1:04 pm

Dank jullie wel voor de reacties.

Op het origineel van de tweede foto was al behoorlijk wat ruis te zien. Maar valt nu inderdaad nog meer op door het lichter maken.

Iemand een idee of er in psp een functie zit waarmee je de ruis wat kan verminderen? Of in het programma lightZone? Dat heb ik ook, maar gebruik dat eigenlijk alleen om exif info te bekijken.

Ik ga nog proberen het grijze stukje op de tweede foto bij neefje z'n oor weg te shoppen, of dat gaat lukken is een tweede, maar proberen kan nooit kwaad!

harry bul

Bericht door harry bul » di sep 25 2007 5:13 pm

Ja er zit in PSP wel ruis verwijderen onder het knopje aanpassen.
maar hoe komt er zoveel ruis in met 400 iso lees hier vaak dat de D50 daar weinig last van heeft?

Harry

Carola

Bericht door Carola » di sep 25 2007 6:34 pm

harry bul schreef:Ja er zit in PSP wel ruis verwijderen onder het knopje aanpassen.
maar hoe komt er zoveel ruis in met 400 iso lees hier vaak dat de D50 daar weinig last van heeft?

Harry
De foto is binnen gemaakt, overdag toen het bewolkt was met de gordijnen half dicht. Dus het was behoorlijk donker.

En bedankt, ik ga even kijken in psp of het me gaat lukken de ruis wat weg te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”