Terughalen gewiste opnamen geheugenkaart

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Henri
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Terughalen gewiste opnamen geheugenkaart

Bericht door Henri » za sep 08 2012 2:01 pm

Ik heb in een ondoordacht ogenblik opnamen gewist :evil: . Ik heb direct de geheugenkaart uit mijn camera gehaald en nu rijst de vraag: kun je de gewiste opnamen nog terughalen? Zo ja, hoe?
Bedankt voor een evt. advies!
D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Terughalen gewiste opnamen geheugenkaart

Bericht door Warner » za sep 08 2012 2:07 pm

Dat kan met een cardrecovery programma. Die kan je te kust en te keur downloaden.
Je moet alleen geen nieuwe dingen op je kaart schrijven, dan loop je het risico dat je foto's kwijt raakt.
Als je een kaartje van Sandisc koopt zit er een gratis recovery programma bij die prima werkt.
Succes.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

JeroenS
Forumlid
Forumlid

Bericht door JeroenS » za sep 08 2012 2:29 pm

Toevallig net gebruikt.. recuva free van Piriform.
Werkte hier naar behoren. En eerder al eens pcinspector free, ook terug wat terug moest komen :)
Groet, Jeroen

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za sep 08 2012 5:39 pm

Hier vind je de benodigde downloadlinks naar een aantal programma's:

http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... herstellen" onclick="window.open(this.href);return false;
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

stouten
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door stouten » za sep 08 2012 5:52 pm

Weet er ook iemand zoiets voor op de MAC. :shock:

Groet Johannes
Nikon Z7 Nikon 24-70 4S - Nikon D800- Sigma 24-105 ART - Nikon D7500 - Sigma 15-30EX- Sigma 17-70 OS-
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod

Warner
Forumlid
Forumlid

Bericht door Warner » za sep 08 2012 5:58 pm

DiskDrill.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo sep 09 2012 11:01 pm

Voor Mac: Stellar Phoenix Photo Recovery. http://www.photo-recovery-software.com/ ... 3godsxsABg" onclick="window.open(this.href);return false;

Let wel dat de download gratis is en dat het programma wel werkt en gaat zoeken. Maar wanneer je de gevonden bestanden wil opslaan moet je je registeren en het programma aanschaffen. Ik dacht een paar tientjes.

Ik heb dit meteen aangeschaft en werkte bij mij fantastisch. Al ging het bij mij wel om iets meer foto's. Bij mij ging het over ruim 60.000 foto's die verdwenen waren.Ik had een folder overschreven i.p.v. aangevuld met nieuwe foto's. Toen ik erachter kwam was alles overschreven. Het programma ging de hele harde schijf scannen en hij had toen 149.459 foto's (589Gb) gevonden(bestaande en verwijderde foto's).
Daar is hij wel een paar dagen non-stop mee bezig geweest maar alles is terug. Dus die paar foto's die je kwijt bent moet voor dit programma geen probleem zijn.

Afbeelding

Succes ermee,
Roel.

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » za aug 03 2013 7:04 pm

Recuva moeten gebruiken. Tijdens vakantie mijn foto's (speciaal ook in jpeg geschoten) op ipad bekeken via dat speciale kaatlezertje. Werkt goed, maar als je niet op let kun je maar zo je foto's van de kaart verwijderen. En dat gebeurde dus. Nou, Recuva werkt perfect. Wel handig dat ik dit draadje onder mijn favorieten had gezet. Zo zie je maar.
Groet Bert

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo aug 04 2013 11:11 pm

Dit weekend maar weer eens ondervonden hoe fijn Stellar Phoenix Photo Recovery werkt.
Mijn collega had vorige week problemen met zijn cf-kaart. De foto's die gemaakt waren tijdens de 24 hrs Spa werden niet meer herkent door de camera en computer. Er kwam steeds een melding "beschadigde bestanden, enz..."
Hij had zelf al diverse recovery programma's geprobeerd maar die kwamen er niet doorheen. Het ging om slechts 58 foto's toen hij er achter kwam.
Verschillende collega's hebben geprobeerd om de foto's terug te halen maar zonder resultaat.

Ik heb ook een poging gewaagd. In eerste instantie kreeg ik ook de melding "beschadigde bestanden" en zag geen enkele foto.
Nadat ik Stellar Phoenix Photo Recovery er over had gegooid kwamen er maarliefst ruim 600 foto's tevoorschijn. Het programma had zelfs foto's teruggevonden van een evenement van een paar maanden geleden en zelfs van de DTM 2012.
De cf-kaart is door hem na elk evenement in de camera geformatteerd (behalve de laatste keer). Ik heb de kaart door hem, na opslaan van de gevonden foto's, weer laten formatteren en in de nacht heeft het programma weer dezelfde foto's teruggevonden.
Dan zeg ik: Stellar Phoenix Photo Recovery is een top programma.

De kaart bleek defect te zijn en kon wel beelden opslaan maar helaas niet meer weergeven. De prullenbak was er blij mee.

Groeten Roel.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”