Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
"Fotografeer met je hart en knip met je ogen".
Nikon Z6, NikonZ5011, Coolpix 7100,Nikon zoom objectieven, Z 24-200 m/m, Nikon zoom Z 180/600 m/m.
Z macro 105 m/m F 2.8, Z 28 m/m F2.8, zoom objectief 28-400 m/m. Oud Nikon glaswerk.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon... Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Van afdeling stomme vragen, goede morgen. Boven wordt vermeld, dat dit een "aansprekende vorm van fotografie" is. Mag ik vragen hoe dit is gedaan, de kleuren en de sfeer? Met filters of nabewerking? Wat voor "vorm van fotografie", heeft dit een naam?
Ik vind de foto's ontzettend mooi!
Edit: door google al het woord Urbex gevonden en begrepen. Maar toch, dat geeft nog geen antwoord op het supermooie kleurengebruik.
Laatst gewijzigd door Pallo op di aug 06 2013 11:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank! Ik had HDR al een paar keer op dit forum gespot, maar vaak landschappen met erg fel blauw en groen (kort door de bocht uitgedrukt), kon ik niet de link leggen met binnenhuisfoto & pastelkleuren.
Ik ben niet zo van interieurs op de foto te zetten, de interieur wat in dit lijntje word weer gegeven is ook niet mijn smaak. Maar goed dat is maar mijn mening en smaak. Als je kijkt naar de composities en dergelijke van de foto's dan zeg ik mooi gedaan. Foto 3 vind ik te veel rood hebben(muren, plafon, vloerkleed en de bedden). Foto 4 heeft weer mijn voor keur.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Ik weet dat jullie in alle vroegte heel Belgie afreizen om dit soort plekken te ontdekken.
Maar ik blijft het opmerkelijk vinden dat dit soort locaties er in deze bijna onrepte, en voor mij geregisseerde staat bij liggen.
Neemt niet weg dat ik jouw/jullie werk ontzettend kan waarderen.
Bedankt voor de reactie's, complimenten en kritieken.
@John
Bedankt voor jou reactie!
Het is en blijft altijd een punt of het nu wel of niet in scène gezet is.
Ik kan met zekerheid zeggen dat er NOG niet veel fotografen zijn geweest en dat er voldoende aanwijzigingen zijn dat het al een hele tijd leeg staat.
Het pand schijnt verkocht te zijn dus er zal heus wel iemand zijn die het een beetje bijhoud (het plafond is kapot maar er ligt niets op de grond).
Maar daar gaat het voor ons allemaal niet om, voor ons is het het avontuur de reis, hoe binnen te komen, niet betrapt worden enz.
Daarbij registreren wij het zoals we het aantreffen en zo laten we het ook weer achter.
Er is dan ook een soort van slogan:
Leave nothing but footprints, take nothing but pictures.
En als iedereen zich daar aan houd dan gaat zo'n locatie lang mee.