Andere lens voor D40X

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do sep 20 2007 5:01 pm

Cookie 1397 schreef:
"De overige Objectieven (een lens is slechts 1 stukje glas nietwaar en een objectief een samenstelling van meerdere lenzen.) passen wel zolang het een F-mount is maar dan moet je met het handje scherpstellen."

Niet helemaal. Alleen de AI- en AIS-objectieven van na 1978. De eerdere F-vattingobjectieven passen niet. Maar ook met de AI- en AIS-objectieven zul je een paar belichtingsmodi missen.

Groet, E.M. de Klerk

palone

Bericht door palone » di sep 25 2007 10:42 pm

Ik heb vandaag toch maar de 18-70 aangeschaft icm met de SB600. Morgen ga ik de eerste foto's nemen. Ik ben benieuwd.

gr,

Patrick

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di sep 25 2007 11:27 pm

emdeklerk schreef:Niet helemaal. Alleen de AI- en AIS-objectieven van na 1978. De eerdere F-vattingobjectieven passen niet. Maar ook met de AI- en AIS-objectieven zul je een paar belichtingsmodi missen.
Voor zover ik weet passen de pre AI objectieven ook op de D40. Mijn Nikkor Q 135 F2.8 past prima op mijn D40, zonder dat de camera wordt beschadigd.
Je moet niet alleen met hand scherpstellen, maar ook de belichting met de hand instellen, want de D40(X) kent alleen automatische belichting bij de AF objectieven.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”