Al een tijdje ben ik me aan het oriënteren voor de aankoop van mijn eerste spiegelreflexcamera, maar het lukt me niet om de knoop door te hakken. Kunnen jullie me helpen?
Ik zal eerst maar eens aangeven wat ik wil.
In eerste instantie zal ik vooral de 'standaard huis-tuin-keuken foto's' maken: van vakanties en gelegenheden (dus mensen en dieren die in beweging zijn), maar ik wil ook een goede foto kunnen maken van een landschap of juist een macrofoto. O ja, het is ook fijn als ik binnenshuis / met wat minder licht goede foto's krijg. Uiteraard alles tot op zekere hoogte, ik begin tenslotte net en heb niet zo'n ruim budget. Als ik de smaak te pakken heb en weer wat heb gespaard, kan ik altijd nog uitbreiden.
Budget is € 500,- inclusief accessoires (tas, kaartje, etc) waarmee ik voorlopig goed vooruit kan.
En natuurlijk, als ik voor een paar tientjes meer echt een véééél betere aankoop kan doen, wil ik dat overwegen.
En aangezien ik op dit forum schrijf, hebben jullie vast wel een idee welk merk het moet zijn.

Ik heb na uitvoerige research op internet de Nikon D3200 bekeken in fotospeciaalzaak. Daar adviseerde men mij iets meer geld uit te geven voor een Nikon D5100 (voordeel volgens speciaalzaak: alles net iets beter + draaibaar schermpje waarop zichtbaar wat ik fotografeer voor lastige hoek).
Maar als ik op internet zoek, lees ik zoveel tegenstrijdigheden over welke nu de beste keus is... Ik weet het niet meer.

Dus ik zou heeeel graag van jullie weten wat jullie adviseren en waarom.