Hallo Adriaan,Adriaan schreef:Jan Hagen: mooie momenten maar de scherpte is soms net niet lekker. Of ligt dat aan mijn monitor? Groeten: Aad
Dat ligt niet aan je monitor maar aan mijn toestel. En dat viel mij al op bij de serie van 17 juli jl. en nu wederom bij de serie van 24 juli jl. Ik heb afgelopen week enkele opnames gemaakt op statief en deze ter beoordeling naar Nikon gezonden. Foto's waren genomen vanaf een statief en afstandsbediening met zowel de AF-S 70-200 VRII en de AF-D 85mm 1.8en deze waren niet scherp. Vandaag heb ik bericht ontvangen waarin Nikon schrijft:
Dank u voor het sturen van de foto's.
Wij hebben deze bekeken en zijn ook van mening dat het resultaat iets beneden de verwachting ligt met de gebruikte combinaties en kunnen u aanraden de camera (met objectieven) ter controle aan te bieden bij het service point.
Dat gaan we dan morgen dan maar verzorgen.
Ik weet de vermoedelijke oorzaak denk ik ook wel want ik heb mijn foto's vorige week terug gekeken.en die zijn tot in de ochtend 7 juli jl. nog scherp en halverwege de ochtend is een onscherpte in de opnames te zien. Nu ik deze dag op kasteel Rosendael even terughaal in gedachten heb ik een misstap gemaakt op de trap en weet absoluut zeker dat mijn body niet is gevallen maar blijkbaar heeft het opvangen toch een interne schade veroorzaakt
Zal een schademelding doen bij de verzekering en dan wachten we de bevindingen van Nikon wel af.