Nikon D70s - Nikkor 18-70 mm F3.5-4.5 - 18 mmm - 1/1000 sec - F5.6
4 foto's - 25-03-2007

* Klik voor groter *
Pierre

De euromast natuurlijk.Riemke schreef:Ziet er goed uit Pierre. Chapeau!
Op welk dak heb jij gestaan om de foto's te maken?
Als ik me het goed herrinner is hij net na de middag genomen, Ja en als Rotterdammer maak je natuurlijk daar ook foto's........mikemix schreef:Mooi hoor, goede details.
Ander moment van de dag (ochtend, avond) krijg je wat meer strijklicht dus meer diepte in het beeld.
Alleen weer R'damer kan ook buiten R'dam gepanoot worden hoor.
Dat van de horizon snap ik niet, stond op het statief, alles waterpas, zou misschien nog aan het nodalpoint kunnen liggen. Diafragma zal ik volgende keer in de gaten houden. Met het contrast zal ik een beetje gaan spelen. Ben al blij dat je zegt mooie pano. Duurt nog wel even voordat ik jouw kwaliteit en toch ook wel inzicht haal. Het is echt moeilijker als iedereen denkt om goede pano te maken. Maar we gaan stapjes vooruit en dat is ook al leuk.Opgezetfan schreef:Mooie pano, maar er kan wel wat contrast in. De horizon loopt ook wat hol. En waarom heb je f/5,6 gebruikt? waarom niet f/9 of f/11 ?
Als eveneens een geboren Rotterdammer ben ik het natuurlijk helemaal met je eens. Maar als ik wat meer tijd heb zal ik het ook ergens anders gaan proberen...emdeklerk schreef:Mikemix:
Alleen weer R'dam - er kan ook buiten R'dam gepanoot worden hoor.
Dat vind ik nou ook! Maar ja, welke stad heeft een punt als de Euromast? Waar je op grote hoogte buiten kunt staan, niet door glas hoeft te fotograferen, en dan: met zo'n uitzicht...
Maar misschien voelen Amsterdammers zich geroepen eens op de Kalvertoren te gaan staan, of Utrechters op de Dom, of Delvenaren op de Nieuwe Kerk... of... nou ja, laat maar...
Een geboren Rotterdammer: E.M. de Klerk