De tweede flitser heb ik aangesloten op een tweede losse ontvanger.

Nu heb ik twee Metz Mecablitz 44 AF-1 Flitsers, en volgens de handleiding ondersteunt deze het Nikon draadloze Remote Systeem (waarmee men zeker het CLS gebeuren bedoeld), en compatibel met het Nikon systeem 'Advanced Wireless Lightning' (zo staat het in de Metz handleiding!). Met de Q-Flash trigger merk ik toch enkele tekortkomingen, en overweeg de Nikon SU-800 aan te schaffen. Echter, ik wil vooraf zekerheid hebben dat ik mijn Metz flitsers hiermee ook kan aansturen, want 2 Nikon flitsers zitten er voorlopig financieel niet in. Theoretisch zou het wel kunnen, maar dan kom ik onherroepelijk in de knel met mijn maandelijks terugkerende kosten zoals huur, gas, water en licht etc.
Voor mij is draadloos werken met TTL een must, want ik zie duidelijk verschil tussen het gebruik van de trigger en de flitser los op de camera. (Flitser beide in gebruik in de stand TTL). Overigens werkt de Metz NIET in slave met een infrarood trigger op de body. Zelfs niet als de eerste(44 AF-1) de tweede 44 AF-1 aanstuurt en deze in de stand Slave staat.
Dus mijn vraag is kan ik de Metz flitsers gebruiken in combinatie met de Nikon SU-800. (dat zou mij héél veel geld besparen namelijk!)