Nep accu
Re: Nep accu
Kijk, hier wordt een originele Nikon akku aangeboden, uit de rectie van kopers blijkt het een neppert te zijn.
Ondanks de sticker Nikon.
http://www.amazon.fr/Nikon-batterie-Li- ... roduct_top" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zoek verder. Waar ik woon is geen winkel om zo maar even een accu pack te kopen, ik moet op goed vertrouwen per internet kopen.
Alexander
http://www.amazon.fr/Nikon-batterie-Li- ... roduct_top" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zoek verder. Waar ik woon is geen winkel om zo maar even een accu pack te kopen, ik moet op goed vertrouwen per internet kopen.
Alexander
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Omdat sommigen misschien wel hebben ervaren dat je met B merken alternatieven niet altijd goed uitkomt. Dat deze mensen al open hadden gestaan voor andere merken maar hier op terug zijn gekomen. Maar goed, als jij 100% vertrouwen hebt in B merken is dat toch prima, ik en vele met mij hebben dat niet, door verschillende redenen. En soms gewoon omdat we niet moeilijk doen dat een accuutje maar €80 kost.CaptainHook schreef:
Waar ik me wel over verbaas is dat fanatisme waarmee sommigen halsstarrig vasthouden aan een bepaald merk en niet openstaan voor alternatieven. Jammer hoor.![]()
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Op marktplaats worden de neppers ook als echt verkocht. Zelf ook al ondervonden. Zien er echt heel goed uit, zelfs de doosje en hologramstickers lijken echt, tot je op onderzoek uitgaat en blijkt dat het gewoon imitatie is.Alexander schreef:Kijk, hier wordt een originele Nikon akku aangeboden, uit de rectie van kopers blijkt het een neppert te zijn.
Alexander
https://support.nikonusa.com/app/answer ... -batteries" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
Als je niet moeilijk doet over 80 Euro koop je die accu toch gewoon bij een Nikon dealer inplaats van op marktplaats
.
Groeten Jan

Groeten Jan
Ik zou zeggen gewoon op internret bij cameraland of kamerraexpres.
Gr marcel
Gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Dat doe ik voortaan ook, ik wilde vroeger ook altijd voor een dubbeltje op de eerste op de eerste rij zitten en had destijds ook minder te besteden dan nu. Tegenwoordig is dat anders, en zolang mensen camera's van €2000 + kunnen kopen zal het bij hun financieel ook wel meevallen lijkt meGrojan schreef:Als je niet moeilijk doet over 80 Euro koop je die accu toch gewoon bij een Nikon dealer inplaats van op marktplaats.
Groeten Jan

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Tja, voor de een is 80 euro nu eenmaal noppes schijnbaar, voor de ander niet.
Ik heb geen body van duizenden euros, het is mijn beroep ook niet en ik zal er geen betere foto wellicht door gaan maken
Mijn goedkope neppers uit Taiwan presteren prima. Al jaren
Ik ken trouwens geen verhalen dat Nikon geen garantie meer verleend bij gebruik van vreemde accu,s
Hoe willen ze dat controleren?
Ik heb geen body van duizenden euros, het is mijn beroep ook niet en ik zal er geen betere foto wellicht door gaan maken

Mijn goedkope neppers uit Taiwan presteren prima. Al jaren
Ik ken trouwens geen verhalen dat Nikon geen garantie meer verleend bij gebruik van vreemde accu,s
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Peter schreef:Tja, voor de een is 80 euro nu eenmaal noppes schijnbaar, voor de ander niet.
Ik heb geen body van duizenden euros, het is mijn beroep ook niet en ik zal er geen betere foto wellicht door gaan maken![]()

Lees het artikeltje van Hans Braakhuis erop na (koppeling in zijn reactie op de vorige pagina):Mijn goedkope neppers uit Taiwan presteren prima. Al jaren
Hans Braakhuis schreef:Een Nikon camera die bij de Nikon Service terugkomt, kan worden uitgelezen. Een van de zaken die men kan lezen is welke accu de camera gebruikt heeft. Gebruik je een “goedkope” accu, dan zal dat veelal geen gevolgen hebben. Werkt echter de camera niet meer omdat de accu de oorzaak was, dan heb je geen garantie meer.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Prima dat Hans dat stelt, echter ik heb nog nooit iemand gehoord die op deze gronden niet bij Nikon meer terecht kon voor garantie.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Peter, ik heb er de garantievoorwaarden niet op nagelezen. Ga ik ook niet doen. Maar het lijkt mij volkomen logisch en acceptabel dat garantie vervalt als schade veroorzaakt is door het gebruik van ondeugdelijke accessoires. Let wel: ik heb het niet over "...ontstaan is tijdens het gebruik van ondeugdelijke accessoires". (EDIT:) In het eerste geval is het een "van buiten komend onheil" en dat is nooit door garanties gedekt.
En nee, buiten anecdotes op verjaardagen heb ik ook nog nooit gehoord van voorvallen zoals genoemd. Alleen voor mijn D800 zou ik liever niet de eerste op dit forum willen zijn die zo'n geintje meemaakt.
Nogmaals, op een € 200 Coolpix zou ik ook niet aarzelen om een vreemdmerk accu te gebruiken. Ik had op mijn D90 zelfs een Hahnel reserve-accu, hoewel ik die later ook vervangen heb door een origineel.
En nee, buiten anecdotes op verjaardagen heb ik ook nog nooit gehoord van voorvallen zoals genoemd. Alleen voor mijn D800 zou ik liever niet de eerste op dit forum willen zijn die zo'n geintje meemaakt.
Nogmaals, op een € 200 Coolpix zou ik ook niet aarzelen om een vreemdmerk accu te gebruiken. Ik had op mijn D90 zelfs een Hahnel reserve-accu, hoewel ik die later ook vervangen heb door een origineel.
Groet, Jaap
- a90
- Forumlid
Ik heb niet zulke beste ervaringen met imitatie batterijen en heb dat in een ander topic hier ook wel eens eerder geschreven.
Waar het bij mij op neerkwam is dat de batterij zelf nog wel aardig werkte maar na een keer of 10 gebruik merkte ik vreemde storingen met de camera (destijds een D2x met een imitatie EN-EL4) Batterij eruit, erin, even ging dan de camera aan en dan gelijk weer uit. Even later bemerkte ik dat de batterij enorm heet was geworden dus snel uit de camera gehaald.
Ik begreep niet zo goed hoe het kwam tot ik zag dat de contactjes van hun plaats waren. Op een of andere manier was een van de contacten losgekomen en lag half over de rest heen.
Die heb ik dus niet meer gebruikt en sindsdien voor mij alleen nog maar origineel spul. De camera werkte overigens nog prima, die had gelukkig geen schade opgelopen.
Waar het bij mij op neerkwam is dat de batterij zelf nog wel aardig werkte maar na een keer of 10 gebruik merkte ik vreemde storingen met de camera (destijds een D2x met een imitatie EN-EL4) Batterij eruit, erin, even ging dan de camera aan en dan gelijk weer uit. Even later bemerkte ik dat de batterij enorm heet was geworden dus snel uit de camera gehaald.
Ik begreep niet zo goed hoe het kwam tot ik zag dat de contactjes van hun plaats waren. Op een of andere manier was een van de contacten losgekomen en lag half over de rest heen.
Die heb ik dus niet meer gebruikt en sindsdien voor mij alleen nog maar origineel spul. De camera werkte overigens nog prima, die had gelukkig geen schade opgelopen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Jaap
daarin heb je natuurlijk gelijk, net zoals alle andere fabrikanten eist men dat je originele onderdelen gebruikt.
Winstmarges en garantie bepalingen zijn nauw met elkaar verbonden blijkbaar.
Ik heb hier 2 exemplaren liggen, een nepper en een origineel
De nepper heeft zelfs een hologram (hoe noem je zoiets ?) met het logo van Nikon erop. Het lijkt wel merkkleding
Meetwaarden zijn exact gelijk.
Mag Hans me eens gaan uitleggen hoe Nikon dat uit kan lezen.
En hopelijk bestelt de vakhandel dan niet via Ebay ergens in China of Taiwan voor ons klanten
daarin heb je natuurlijk gelijk, net zoals alle andere fabrikanten eist men dat je originele onderdelen gebruikt.
Ik heb hier 2 exemplaren liggen, een nepper en een origineel
De nepper heeft zelfs een hologram (hoe noem je zoiets ?) met het logo van Nikon erop. Het lijkt wel merkkleding

Meetwaarden zijn exact gelijk.
Mag Hans me eens gaan uitleggen hoe Nikon dat uit kan lezen.
En hopelijk bestelt de vakhandel dan niet via Ebay ergens in China of Taiwan voor ons klanten
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Peter, wat je nu schrijft is toch wat tendentieus, op zijn zachtst gezegd. Je geeft de indruk dat Nikon probeert de consumenten meer te laten kopen door alleen garantie te geven als je originele onderdelen gebruikt. Dat is niet het geval en dat schreef ik ook. En die garantiebepalingen zijn universeel en juridisch onderbouwd. Niet politiek of kapitalistisch o.i.d. gemotiveerd.Peter schreef:Jaap
(...)
Groet, Jaap
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Het stukje tekst over het opslaan in de camera van welke accu gebruikt is komt bij Nikon Service vandaan. Er stonden destijds clubgenoten naast me.Peter schreef:Mag Hans me eens gaan uitleggen hoe Nikon dat uit kan lezen.
Hoe een camera dat opslaat weet ik niet, Bij de F4 werden er voor het eerst eproms gebruikt, voor het opslaan van gegevens, en toen ook al van meerdere accu gegevens. Maar geen idee of eproms überhaupt nog bestaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erasable_p ... nly_memory" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkele gegevens als nadenkertje:
NIKON EN-EL15: 7,0V 14Wh 1900mAh en weegt 89 gr.
LENMAR DLZ310N: 7,2V 12,6Wh 1750mAh en 78 gr.
Elektrisch zijn ze wel verschillend! Wat het doet met de camera weet ik niet, daarvoor ben ik te weinig techneut...
De prijzen zijn navenant: de Nikon accu kost bij FNAC € 69,99 + € 1,00 voor de tram, de ersatz kost bij een grote Nederlandse Internet verkoper € 49,95 + € 7,40 voor de port (maar die had ik ook hier kunnen kopen, met de tram)...
Daar de D800 een energie vreter is, of de Nikon accu is te zwak, houd de ersatz het zelfs nog minder lang vol.
NIKON EN-EL15: 7,0V 14Wh 1900mAh en weegt 89 gr.
LENMAR DLZ310N: 7,2V 12,6Wh 1750mAh en 78 gr.
Elektrisch zijn ze wel verschillend! Wat het doet met de camera weet ik niet, daarvoor ben ik te weinig techneut...
De prijzen zijn navenant: de Nikon accu kost bij FNAC € 69,99 + € 1,00 voor de tram, de ersatz kost bij een grote Nederlandse Internet verkoper € 49,95 + € 7,40 voor de port (maar die had ik ook hier kunnen kopen, met de tram)...
Daar de D800 een energie vreter is, of de Nikon accu is te zwak, houd de ersatz het zelfs nog minder lang vol.