oude flitser op digitale nikon
- Remon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
oude flitser op digitale nikon
tip: http://translate.google.com/#auto/nl/ht ... g-101.html" onclick="window.open(this.href);return false; daar starten 

Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Re: oude flitser op digitale nikon
Ik heb in mijn workshops al veel enthousiaste Nikon, Canon, Pentax, Olympus en Sony fotografen gehad die meer van strobist fotografie wilden weten. Het leuke is dat als je manual werkt iedereen met elkaars flitsers kan werken (hoewel Sony een afwijkende hotshoe heeft, maar daar zijn weer adapters voor). Mijn camera apparatuur is van Canon, maar ik heb een lange tijd SB28 flitsers gehad voor mijn strobist werk....echte werkpaarden en hebben mij nooit in de steek gelaten. Ik werk nu alleen met Canon apparatuur omdat ik ook e-TTL gebruik off camera en dat kan alleen met apparatuur die geschikt is voor mijn camera merk. Zelf ben ik altijd voorstander geweest van de Phottix Strato triggers. Helaas hebben ze de goedkope versie I uit de handel genomen en kun je alleen versie II kopen die voor een set €80,- kost. Phottix heeft wel een vervanger van de Strato I, de Ares, maar vond de Strato I een stuk beter. Je kunt ook eens kijken naar Yongnuo of Cactus, zij maken ook zeer betaalbare triggers. Moet je wel waarschuwen dat het verslavend en niet altijd goedkoop is.
PS mijn site is in het Nederlands
PS mijn site is in het Nederlands