Birds

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
gjkoster
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Birds

Bericht door gjkoster » wo aug 14 2013 1:58 am

Net terug van een weekje vakantie in een bosrijk vakantiepark, Voor het eerst mij maar eens aan de vogels gewaagd. Normaal ben ik van de mechanische vliegmachines, maar dit smaakt wel naar meer.
Hier de oogst van een middagje naar de vogels loeren.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.
Germen!

D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl

oud0001

Re: Birds

Bericht door oud0001 » wo aug 14 2013 2:03 am

Foto 3 heb je mooi getimed.

Jos van den Elshout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jos van den Elshout » do aug 15 2013 10:17 pm

Ikzelf spendeer ook nogal wat tijd aan vogels en andere dieren, foto 3... Prachtig

Jos
Al wat je niet hoeft mee te nemen is mooi meegenomen.

Groeten uit Dongen
http://www.elshout-natuurfotografie.nl
https://www.facebook.com/jos.vandenelshout

Nikonsmurf
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Nikonsmurf » vr aug 16 2013 12:40 am

Altijd mooi en lastig onze gevleugelde vrienden.
Foto 3 heb je top genomen, beetje jaloers op je.
Als je nooit liegt hoef je ook niet na te denken.

ebt
Clublid
Clublid

Bericht door ebt » vr aug 16 2013 2:14 pm

vooral 3 heel mooi. klasse. dat fotograferen van vogels is niet zo simpel heb ik al gemerkt. gisteren een uurtje bezig geweest een fuut met 2 jongen te fotograferen. dan merk je pas wat het betekent met 300 mm te fotograferen vanaf statief en die fuut die steeds een metertje verder zwemt. maar jij hebt dit mooi gedaan. compliment
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

gjkoster
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gjkoster » vr aug 16 2013 2:26 pm

Bedankt voor de reacties.

't Is inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb dan ook geen statief gebruikt, maar heb een hele middag in de tuin/bos van ons huisje gezeten, en alles vanuit de hand geschoten. Voordeel was dat ze niet echt schuw waren, en ik had alle tijd om ruim 300 foto's te maken :) Lekker prutsen met allerlei afstellingen, en lenzen. Een heleboel foto's zijn dan ook niet goed belicht of bewogen.
Achteraf gezien een hele leerzame middag, waar ik anders nooit echt de tijd voor nam.

Foto nummer 3, is dan ook een toevalstreffer. Is aardig gecropt, maar het resultaat voldoet inderdaad wel :)
Germen!

D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » za aug 17 2013 5:26 pm

gjkoster schreef:Bedankt voor de reacties.

't Is inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb dan ook geen statief gebruikt, maar heb een hele middag in de tuin/bos van ons huisje gezeten, en alles vanuit de hand geschoten. Voordeel was dat ze niet echt schuw waren, en ik had alle tijd om ruim 300 foto's te maken :) Lekker prutsen met allerlei afstellingen, en lenzen. Een heleboel foto's zijn dan ook niet goed belicht of bewogen.
Achteraf gezien een hele leerzame middag, waar ik anders nooit echt de tijd voor nam.

Foto nummer 3, is dan ook een toevalstreffer. Is aardig gecropt, maar het resultaat voldoet inderdaad wel :)
Foto 3 is erg mooi. De rest ook wel hoor. Sinds kort loop ik ook de vogels " achterna". Wat mij opvalt bij je foto's is dat je bij de stilstaande vogels een korte sluitertijd hebt en bij foto 3 een relatief lange sluitertijd terwijl dat de enige vogel is die volgens mij erg veel beweegt. Ligt dat aan de D800 of is het een toevalstreffer? Mij lukt het niet om een snel bewegende vogel met zo'n sluitertijd te " bevriezen".
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

gjkoster
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door gjkoster » za aug 17 2013 9:50 pm

De verschillen in sluitertijd zitten hem in het feit dat die vogels niet echt blijven zitten en constant in beweging zijn. Niet alleen steeds verplaatsen, maar ook kop en vleugels maken continue bewegingen. Vandaar dat ik steeds met wat hogere sluitertijden werkte. Juist om die beweging ' binnen het object zelf' te bevriezen. Daar helpt ook je VR je niet. Dus hogere sluitertijden. Daar heb ik er een boel mee gemaakt..... Maar het was in het bos, en daar is het wat schaduwrijk, dus de ISO's gingen wel omhoog met die sluitertijden. Op zich niet een probleem, maar de kunst is natuurlijk wel je grenzen opzoeken. Vandaar dat ik er een boel gemaakt heb met verschillende instellingen.

Tijdens het experimenteren met wat langere sluitertijden vloog die Gaai ineens weg. 5 Foto's in een dikke seconde gemaakt, en alleen die ene, foto 3, was precies goed. Dus, ja een lucky shot. Dat is precies het moment dat de vogel gaat landen. Dan hangen ze net even een 10de van een seconde stil in de lucht, voor ze de poten uitstrekken en op de grond ploffen. Net op dat moment geklikt.. :)
Germen!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”