Het was voor mij alweer een tijdje geleden dat ik een urbanlocatie op de plaat heb gezet.
Een paar weken geleden heb ik er weer eens aan geproefd met als gevolg onderstaande foto's.
De overige foto's staan op mijn website

Hoi Frankie,Frankie schreef:Heel fraai verzorgde foto's, wel een beetje futloos (weinig contrast), maar misschien is dat je bedoeling voor dit type fotografie.
Trouwens, als één iemand een bepaalde opmerking maakt, is dat toch niet meteen 'de bedoeling van het forum' ? Meteen in de verdediging / aanval is niet nodig, ik denk eerder dat gedoeld werd op de meerwaarde van deze foto's t.o.v. de eerder geplaatste serie en dat de tip is om een andere 'eigen' / andere benadering, bewerking of fotoselectie ?
Ik heb gisteravond nog eens gekeken naar de foto's en wat met contrast gespeeld, maar persoonlijk vind ik dan dat de donkere gedeeltes me te snel vol lopen, voor mij reden om niets aan het contrast te doenrvanderaalst schreef:Ruud foto's zijn prettig om naar te kijken, ze mogen van mij ook best iets meer pit hebben.
Een beetje vignettering zou misschien ook wel mooi uitvallen maar dat is allemaal een kwestie van smaak.
Ow ja je hebt alles mooi rechtgetrokken maar in de foto met het bed staat links het deurkozijn nog een beetje scheef![]()
Gr Ruud
Mocht je toch behoefte hebben om het te corrigeren dan kun je in PS met de puppet warp tool vrij eenvoudig de deur recht zetten zonder het bed scheef te trekkenRuud Engels schreef: Wat betreft foto 3, dat is een foto waar ik wel gekeken heb naar de perspectiefvertekening, alleen heeft mijn 15.-30mm de nodige vertekening in het objectief zitten.
Als ik met name aan de linkerzijde de deur op de achtergrond recht ga zetten, dan zal het bed aan de linkerzijde ook weer scheef komen te staan. Persoonlijk denk ik dat het in dit geval dus kiezen is tussen twee kwaden en in dat geval heeft voor mij het rechtstaan van het bed de voorkeur.
Klopt, maar we kunnen ons ook afvragen hoe ver moeten we gaan om een goede foto te krijgen?djunclesam schreef:Mocht je toch behoefte hebben om het te corrigeren dan kun je in PS met de puppet warp tool vrij eenvoudig de deur recht zetten zonder het bed scheef te trekkenRuud Engels schreef: Wat betreft foto 3, dat is een foto waar ik wel gekeken heb naar de perspectiefvertekening, alleen heeft mijn 15.-30mm de nodige vertekening in het objectief zitten.
Als ik met name aan de linkerzijde de deur op de achtergrond recht ga zetten, dan zal het bed aan de linkerzijde ook weer scheef komen te staan. Persoonlijk denk ik dat het in dit geval dus kiezen is tussen twee kwaden en in dat geval heeft voor mij het rechtstaan van het bed de voorkeur.