Remote voor D3100
Remote voor D3100
Hallo allemaal,
Aangezien ze net in een andere thread zeiden dat ik toch met het NAS virus besmet ben, wilde ik meteen even kijken of jullie weten wat een goede remote is voor de D3100. Helaas heeft de Nikon geen ingebouwde draadloze ontvanger en de remote zou ik graag draadloos willen hebben. De normale Nikon remote is de MC-DC2 die voor mijn toestel geschikt is. Nu had ik al vanalles gevonden en uiteindelijk kwam ik uit op deze Hähnel waarbij ook de flitser erop aangesloten kan worden. Ik heb de Metz 36 AF-5 voor mijn camera.
Maar nu had ik ook iemand horen zeggen dat er ook batterygrips zijn met een remote ingebouwd. Echter kan ik deze niet echt vinden buiten Chinese troep om. De Jupio heeft voor de D3100 geen afstandsbediening meegeleverd en andere merken hebben vaak niet eens een battery grip voor de D3100.
Nu was dus mijn vraag of jullie toevallig een battery grip weten voor de D3100 waar een draadloze afstandsbediening bij zit/werkt en geen goedkope Chinese troep is waarvan ik twijfel of het überhaupt past en niet binnen een dag kapot gaat. Als dit niet het geval is, wat is een goede remote waar ik ook meteen een flitser op kan zetten? Dit laatste was in eerste instantie niet echt noodzakelijk, maar sprak me erg aan toen ik zag wat er allemaal mee gedaan kan worden en niet veel duurder is dan alleen een draadloze remote.
Aangezien ze net in een andere thread zeiden dat ik toch met het NAS virus besmet ben, wilde ik meteen even kijken of jullie weten wat een goede remote is voor de D3100. Helaas heeft de Nikon geen ingebouwde draadloze ontvanger en de remote zou ik graag draadloos willen hebben. De normale Nikon remote is de MC-DC2 die voor mijn toestel geschikt is. Nu had ik al vanalles gevonden en uiteindelijk kwam ik uit op deze Hähnel waarbij ook de flitser erop aangesloten kan worden. Ik heb de Metz 36 AF-5 voor mijn camera.
Maar nu had ik ook iemand horen zeggen dat er ook batterygrips zijn met een remote ingebouwd. Echter kan ik deze niet echt vinden buiten Chinese troep om. De Jupio heeft voor de D3100 geen afstandsbediening meegeleverd en andere merken hebben vaak niet eens een battery grip voor de D3100.
Nu was dus mijn vraag of jullie toevallig een battery grip weten voor de D3100 waar een draadloze afstandsbediening bij zit/werkt en geen goedkope Chinese troep is waarvan ik twijfel of het überhaupt past en niet binnen een dag kapot gaat. Als dit niet het geval is, wat is een goede remote waar ik ook meteen een flitser op kan zetten? Dit laatste was in eerste instantie niet echt noodzakelijk, maar sprak me erg aan toen ik zag wat er allemaal mee gedaan kan worden en niet veel duurder is dan alleen een draadloze remote.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Remote voor D3100
Sietse,
De D3100 is ontworpen als een budget bewuste kamera, dus er past wel meer niet op.
Daarom ontwierp Nikon ook geen grip voor deze kamera, meerdere andere fabrikaten zijn een kludge met kabeltje(s) buitenom.
Hahnel staat bekend als maker/verkoper van accesoires waar velen tevreden mee zijn.
Groeten, Gijs
De D3100 is ontworpen als een budget bewuste kamera, dus er past wel meer niet op.
Daarom ontwierp Nikon ook geen grip voor deze kamera, meerdere andere fabrikaten zijn een kludge met kabeltje(s) buitenom.
Hahnel staat bekend als maker/verkoper van accesoires waar velen tevreden mee zijn.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Dat snap ik ook en daarom heb ik ook verder gekeken dan alleen Nikon, maar helaas, het zou mooi zijn als er wel zo'n grip bestond. Is het trouwens aangeraden om een grip van nieuwe batterijen te voorzien aangezien de meeste zeggen dat een slechtere accu de betere beinvloed? Heb momenteel de originele en een chinese versie die wel voor de D3100 werkt. Maar ik denk dat ik het bij de remote zal houden, maar toch even nieuwsgierig naar jullie mening.gijs sandberg schreef:Sietse,
- Galloper
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik heb voor mij D3100 zo'n chinese batterygrip. Ding doet wat ie moet doen. Niks mis mee.
Jammer genoeg is de construktie van het kabeltje dermate slecht dat dat als eerste kapot gaat.
Op Ebay staan er genoeg met een draadloze remote en dat is volgens mij wat jij zoekt.
http://www.ebay.com/itm/Vertical-Batter ... 3cd4638691" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor $20,- kan je je er geen buil aan vallen.
Jammer genoeg is de construktie van het kabeltje dermate slecht dat dat als eerste kapot gaat.
Op Ebay staan er genoeg met een draadloze remote en dat is volgens mij wat jij zoekt.
http://www.ebay.com/itm/Vertical-Batter ... 3cd4638691" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor $20,- kan je je er geen buil aan vallen.
- Léon Obers
- Forumlid
Ik zie bij het bewuste linkje alleen het verkeerde kabeltje voor aansluiting met een D3100 om het als afstandsontspanner te gebruiken. Zou je moeten nagaan of er tevens een kabeltje bijzit voor een D3100 model.Sietse1990 schreef:Nu had ik al vanalles gevonden en uiteindelijk kwam ik uit op deze Hähnel waarbij ook de flitser erop aangesloten kan worden.

Vriendelijke groet, Léon Obers
Ja, dit is een algemene foto die je bij het apparaat ziet. Hier zit een bijbehorende kabel bij om hem compatible te maken met de D3100.Léon Obers schreef:Ik zie bij het bewuste linkje alleen het verkeerde kabeltje voor aansluiting met een D3100 om het als afstandsontspanner te gebruiken. Zou je moeten nagaan of er tevens een kabeltje bijzit voor een D3100 model.
Dat klopt, misschien dat ik hem gewoon moet bestellen. Is het wel een beetje fatsoenlijk plastic en houdt het wel lekker vast en niet zoals een dun laagje plastic zonder iets erin? Dan heb ik het natuurlijk over de grip zelf en niet over de draadloze afstandsbediening die erbij zit.Galloper schreef:Voor $20,- kan je je er geen buil aan vallen.
- Galloper
- Forumlid
Het is niet hetzelfde als het plastic wat Nikon gebruikt voor de D3100 maar ik vind het prima waar het voor dient. Het klepje (op de mijne) kan wat rammelen maar dat doet niets af aan de werking.Sietse1990 schreef:Dat klopt, misschien dat ik hem gewoon moet bestellen. Is het wel een beetje fatsoenlijk plastic en houdt het wel lekker vast en niet zoals een dun laagje plastic zonder iets erin? Dan heb ik het natuurlijk over de grip zelf en niet over de draadloze afstandsbediening die erbij zit.Galloper schreef:Voor $20,- kan je je er geen buil aan vallen.
De kleine 3100 wordt er net wat groter van en houdt dan ook wat lekkerder vast.
- ebt
- Clublid
ik heb voor mijn D5100 zo'n remote hahnel combi tf gekocht. die heeft ook een flashtrigger. heb die remote nu een 2 tal weken en heb er al veel plezier van. aanrader; te koop bij de fotovakhandel voor dacht ik rond de 60 euro. die batterygrip heb ik ook naar gekeken op internet. de vraag is interessant waarom je twee batterijen ergens in wil doen terwijl je natuurlijk ook even kunt wisselen.
bart
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
- ebt
- Clublid
wat ik nog vergat te melden is dat er een drietal kabeltjes standaard bij worden geleverd.
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Het zou om de extra grip gaan, maar denk dat ik de remote van Hähnel gewoon ga halen. Ziet er goed uit en wel een stuk duurder dan chinees, maar heb vaak het probleem dat als ik zo'n ding heb werkt het vaak niet helemaal goed waardoor ik vaak voor een duurdere variant moet halen en meer kwijt bent, maar het lijkt me een fijnere combi dan de meeste apparaten voor een fatsoenlijke prijs en hij kan bij een andere body overgenomen worden.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: gewoon ga halen
Siets,
Groot gelijk, lang leve de winkels waar je gewoon (al of niet met goede raad) kan kijken en kiezen.
Er zijn (in non-nikon) diverse alternateven en een goede winkel heeft er ongetwijfeld een aantal liggen.
Groeten Gijs
Groot gelijk, lang leve de winkels waar je gewoon (al of niet met goede raad) kan kijken en kiezen.
Er zijn (in non-nikon) diverse alternateven en een goede winkel heeft er ongetwijfeld een aantal liggen.
Groeten Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)