Goede avond, ik heb dus nu mijn nikon D3200, maar na lang zoeken, vind ik geen panorama functie? Nog tans dacht ik dat deze camera die functie had. Of vergis ik mij daarin
alvast bedankt
nikon D3200 panorama?
-
- Forumlid
- Robert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nikon D3200 panorama?
Voor zover ik weet heeft de D3200 geen panorama functie.
Dat geeft niet want het is veel logischer om zelf panorama's te maken met een spiegelreflex door meerdere fotos te nemen die elkaar ca 30 procent overlappen.
Die voeg je vervolgens op de computer samen mbv een (gratis) programma als microsoft ICE.
Je dient je daar wel even in te verdiepen op internet staat het nodige waar op te letten. bv http://www.digitalefotografietips.nl/na ... panoramas/
Dat geeft niet want het is veel logischer om zelf panorama's te maken met een spiegelreflex door meerdere fotos te nemen die elkaar ca 30 procent overlappen.
Die voeg je vervolgens op de computer samen mbv een (gratis) programma als microsoft ICE.
Je dient je daar wel even in te verdiepen op internet staat het nodige waar op te letten. bv http://www.digitalefotografietips.nl/na ... panoramas/
groeten Robert
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: na lang zoeken
Jeroen,
Als je iets na lang zoeken (in het PDF-) handboek niet kan vinden, kan het ook niet.
Overigens is de zgn. panorama functie op sommige Nikon Coolpixen niet veel meer dan een richt-hulpmidel.
Zoals E aangeeft kan je achteraf foto's samenvoegen, maar voor het maken heb je wel wat ervaring nodig, zoals het overzien van scherpstelling en belichting.
Groeten, Gijs
Als je iets na lang zoeken (in het PDF-) handboek niet kan vinden, kan het ook niet.
Overigens is de zgn. panorama functie op sommige Nikon Coolpixen niet veel meer dan een richt-hulpmidel.
Zoals E aangeeft kan je achteraf foto's samenvoegen, maar voor het maken heb je wel wat ervaring nodig, zoals het overzien van scherpstelling en belichting.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: nikon D3200 panorama?
Hier dan nog een tip.
Als van een foto. zowel de boven als onderkant niet mooi zijn.
Dan dat gewoon verwijderen, heb je ook een panoramafoto.
Als van een foto. zowel de boven als onderkant niet mooi zijn.
Dan dat gewoon verwijderen, heb je ook een panoramafoto.