Dag mensen,
Mijn eerste vraag hier dus wees een beetje lief voor me

. Ik ben in de markt voor een 2dehands Nikon dslr en ik vroeg mij af of de D300 qua lichtgevoeligheid (los vd gebruikte lens) echt zoveel achterloopt op de huidige generatie camera's. En zo ja, is dat nou zo erg? Het ding is...een D300 koop je tegenwoordig voor een appel en een ei en voor dat geld heb je wel een dijk van een camera. Nou wil ik ook wel 's ergens binnen plaatjes gaan schieten (leuk kerkje e.d.) en dan wordt het met de D300 misschien lastiger wanneer je 'm vergelijkt met de huidige camera's. Maar is die ruis echt zo erg of zijn we verwend geraakt en valt het allemaal wel mee?
Als ik voor de D300 zou gaan hou ik meer geld over voor leuk glaswerk (leuke primes en zo). Een D5x00 bijvoorbeeld is ook mooi en betaalbaar maar toch van een andere order (weersbestendigheid, minder knoppen aan de buitenkant, etc.), ook al is die beter in hogere iso's. De D7100 zou ik zo kopen maar vind ik nog veel te duur. Een D7000? Ik weet het niet, dan heb ik toch weer een beter 'gevoel' bij de D300.
Wie zou me hier 's willen helpen? Bij voorbaat dank voor het meedenken!