Heb sinds een dag of 2 problemen met importeren een gedeelte word gewoon gezien en een gedeelte niet.
Gisteren 29 foto's gemaakt met een d800 in raw ging ze importeren in lightroom en toen zag ik in het overzicht van alle foto's de eerste 4 werden weer gegeven .
Maar bij de volgende 9 kan het bestand niet lezen en de rest weer wel.
De camera heeft heel de avond op a stand gestaan en alleen op f 8.
Dit probleem had ik een dag er voor ook maar was toen bij een foto het geval.
Als ik met de d800 in jpeg foto's maak is het me nooit opgevallen maar deze gebruik ik bijna nooit.
Als computer gebruik ik een Mac in de meest snelle vorm te koop.
Alvast bedankt.
Foto's importeren lightroom
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Foto's importeren lightroom
Lijkt me een defecte geheugenkaart en verder niet met camera instellingen te maken te hebben...
Al een ander kaartje geprobeerd?
Al een ander kaartje geprobeerd?
Fin.
- roald71
- Forumlid
Heb het geheugen kaartje gewisseld en zal vanmiddag eens kijken.
Zal ook met de andere nog eens kijken en dan met de instelling backup naar de cf kaart als de compactflash wel alles weergeeft ligt het zeker aan het kaartje.
Wel raar dat het steeds met foto's op andere volgorde is soms nummer 2 dan 6 tot 14.
Zal ook met de andere nog eens kijken en dan met de instelling backup naar de cf kaart als de compactflash wel alles weergeeft ligt het zeker aan het kaartje.
Wel raar dat het steeds met foto's op andere volgorde is soms nummer 2 dan 6 tot 14.
Importeert LR de foto's wel correct?
Ik had regelmatig met LR4 (LR5 weet ik niet zeker, je raakt eraan gewend) dat vóór import foto's als grijs vlak werden weergegeven. Het trad willekeurig op, gaf kluitjes grijze vlakken te zien, maakte geen verschil tussen NEF of JPG formaat. Ik kon geen verbetering ontdekken als ik de geheugenkaart formatteerde ipv wiste. Zij werden wel correct geïmporteerd als fotobestand, waren zichtbaar, bewerkbaar etc.
Aangezien ik geen schade kan aan bestanden heb kunnen vaststellen leer ik daar dan mee leven.
Aanvullend: ik werk veelal met de 1V1, computer is 27 duims iMac, met i5. (vorige generatie.)
Groet Hans.
Ik had regelmatig met LR4 (LR5 weet ik niet zeker, je raakt eraan gewend) dat vóór import foto's als grijs vlak werden weergegeven. Het trad willekeurig op, gaf kluitjes grijze vlakken te zien, maakte geen verschil tussen NEF of JPG formaat. Ik kon geen verbetering ontdekken als ik de geheugenkaart formatteerde ipv wiste. Zij werden wel correct geïmporteerd als fotobestand, waren zichtbaar, bewerkbaar etc.
Aangezien ik geen schade kan aan bestanden heb kunnen vaststellen leer ik daar dan mee leven.
Aanvullend: ik werk veelal met de 1V1, computer is 27 duims iMac, met i5. (vorige generatie.)
Groet Hans.
- roald71
- Forumlid
Foto's worden normaal geïmporteerd met lightroom 4 geen probleem hier mee .
Alleen wat ik eerder had vermeld is ook maar sinds een dag of 2.
Alleen wat ik eerder had vermeld is ook maar sinds een dag of 2.