Typische Harrie-serie en, omdat ik de persoon ken, erg bijzonder. Je kunt fotograferen om iets te registeren - techische benadering - of je kunt iets fotograferen vanuit een meer artistieke benadering met als doel een beeld te creëren dat een bepaald gevoel oproept. Het eerste is meer mijn ding, het laatste pas beter bij Harrie.
1: Titel dekt de lading, maar boodschap ontgaat mij.Ik vraag me dan weer wel af wat ik zie en wat het donkere object achter het blauwe zeil is.
2, 3 en 5: Knap om zoveel kleur te ontdekken in de grijze massa die beton heet. Persoonlijk ben ik een natuurliefhebber en loop dus per definitie iedere bouwput voorbij. Harrie toont hiermee aan dat zelfs daar mooie beelden te vinden zijn.
4: Fototechnisch een mislukte foto, artistiek gezien misschien perfect geslaagd. De draden vertonen een warboel, chaos… door de witbalans en sluitertijd te verknoeien wordt dit effect nog versterkt. Geen knappe foto, wel een knappe uitbeelding van chaos… was dat de bedoeling?
6: Geweldig onderwerp, was meer uit te halen Harrie. Een andere hoek, ander gebruik van kleuren of juist z/w, andere vlakverdeling… etc. Was het echter een poging om ‘de voyeur in het spiegelbeeld die snel een foto schiet van een stiekem beeld’ weer te geven dan is hij alsnog geslaagd.
7: Leuk onderwerp, ik zou de perspectiefvertekening wegwerken en bijvoorbeeld alleen negen ramen croppen. Nu vind ik de dakrand en zuilen verstoren. Ook bevat de plaat teveel ruis en valt er meer uit de belichting te halen.
8: Bijzonder! Het bovenste deel is saai, maar goed belicht en je scrolt automatisch omlaag om te kijken of er nog iets boeiends komt. Het rood dat dan komt doet bijna pijn aan je ogen zo intens is het. Natuurlijk is het wit zwaar uitgebeten, maar het totaal beeld is toch bijzonder.
9: Typische Harrie foto! Ik snap er niets van

Ik zie twee keer blik in een volstrekt andere functie, ik zie knallende kleuren, maar wat zegt het beeld…. ?
Groeten,
Remco